دکتر محمدرضا متقی روز سه شنبه طی نشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی افزود: انتقال کشتارگاه مزبور به خارج شهر از 20 سال پیش مطرح بوده که تاکنون محقق نشده است لذا مسئولان ذیربط و شهرداری باید با تکمیل کشتارگاه در دست احداث این مهم را سرعت بخشند.
وی اظهار داشت: شبکه دامپزشکی بر روند کشتار دام در کشتارگاه گناباد نظارت کامل دارد ولی با توجه به مشکلات بهداشتی مکان آن برای مردم باید به خارج شهرانتقال یابد.
وی گفت: کمبود نیروی متخصص به عنوان مشکل مهم دامپزشکی گناباد موجب افزایش حجم کاری سایر نیروها و محدودیتهایی در انجام وظایف محوله شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی گناباد افزود: این شهرستان از مناطق شاخص استان خراسان رضوی از نظر تولید گوشت قرمز و سفید، شیر و لبنیات محسوب می شود.
وی اظهار داشت: گناباد با تولید 2 هزار و 206 تن تخم مرغ، 63 هزار و 500 تن شیر، 2 هزار و 159 تن گوشت قرمز و 13 هزار و 216 تن گوشت مرغ به ترتیب رتبه های اول، دوم، سوم و چهاردهم استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
مهران حسین زاده شهردار گناباد نیز پیش از این گفته بود: کشتارگاه جدید صنعتی دام این شهر که ساخت آن خرداد ماه پارسال در زمینی به وسعت 15 هزار مترمربع و زیربنای هزار مترمربع با اعتبار 25 میلیارد ریال در کیلومتر هشت جاده گناباد - بجستان آغاز شد تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
چهاردهم لغایت بیستم مهر ماه هفته دامپزشکی و چهاردهم مهر ماه روز دامپزشکی نامگذاری شده است.
گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.