شکوه میرشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام با پرداخت دو هزار و 10 میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح ملی اشتغال پایدار روستایی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: کل تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی شش هزار و 100 میلیارد ریال است که 30 درصد آن به طرحهای ملی در استانهای مختلف اختصاص دارد و سهم استانها از این مبلغ چهار هزار و 276 میلیارد ریال است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: سهم این استان از کل تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی 5.9 درصد برای ایجاد دو هزار و 850 شغل است. از این حیث خراسان رضوی پس از استان سیستان و بلوچستان رتبه دوم را در کشور دارد.
وی افزود: از کل تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی سهم خراسان رضوی تاکنون 500 میلیارد ریال به استان تخصیص یافته و از طریق بانکهای کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک پرداخت می شود.
میرشاهی ادامه داد: امسال تاکنون از محل طرح اشتغال پایدار روستایی 32 هزار و 296 طرح اقتصادی روستایی ثبت و از این تعداد 15 هزار و 309 طرح توسط دستگاههای اجرایی تایید و به کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان و بانکهای عامل ارسال شده است.
وی در مورد طرح اشتغال فراگیر در خراسان رضوی نیز گفت: در این چارچوب از محل اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه سال 96 به میزان 18 هزار و 480 میلیارد ریال تسهیلات به استان اختصاص یافت که از این میزان تاکنون به 151 طرح اقتصادی 610 میلیارد ریال پرداخت و برای هزار و 182 نفر شغل ایجاد شده است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: از محل تبصره 16 قانون بودجه امسال نیز دو نوبت پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و مددجویان بهزیستی اختصاص یافت که از این میزان 990 میلیارد ریال سهم کمیته امداد استان و 480 میلیارد ریال سهم بهزیستی خراسان رضوی در دست پرداخت است.
یک میلیون 700 هزار نفر از جمعیت شش میلیون 400 هزار نفری خراسان رضوی ساکن روستاهای این استان هستند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.