علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در نشست شبکه جامع دانشگاههای خراسان رضوی در سبزوار افزود: هیچ چیز نباید مانع توسعه کشور شود. در این مسیر دانشگاهها مصداق عملی 'ما می توانیم' را محقق کنند و به دشمن نشان دهند که فشارهای اقتصادی فرصتی برای جهش علمی و توسعه کشور است.
وی همچنین گفت: ملتی پرهزینه و پرمصرف هستیم لذا تغییر این نوع فرهنگ باید از مدارس و دانشگاهها شروع شود و این مراکز به مردم مشارکت در بهره وری و پرهیز از اسراف را بیاموزید.
استاندار خراسان رضوی افزود: قدرتهای غربی و شرقی نمی توانند برای ایران تصمیمی بگیرند زیرا محور رشد و تعالی ما تکیه بر خدا، ولایت فقیه و ایمان به نخبگان و جامعه دانشگاهی است تا بتوانند تهدیدات دشمن را به فرصتی برای رشد تبدیل کنند.
وی ادامه داد: رویکرد امسال در حوزه فناوری استفاده از ظرفیت همه دانشگاهها و حمایت از پژوهشهای مسئله محور، تجاری سازی، افزایش شرکتهای دانش بیان و تبدیل دانشگاههای نسل دوم به دانشگاههای نسل سوم و چهارم کارآفرین است.
رشیدیان همچنین به ویژگیهای دانشگاه کارآفرین اشاره و بیان کرد: رویکرد چنین دانشگاهی این است که دانش آموختگانش دغدغه کار و اشتغال نداشته باشند و برای دیگران نیز تولید اشتغال کنند. از اینرو می توان در مسیر ریشه کنی بیکاری گام برداشت.
فرماندار ویژه سبزوار هم در این نشست گفت: این شهرستان دارای توانمندیهای زیادی در حوزه های مختلف علمی و صنعتی است و بیش از 30 هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی آن تحصیل می کنند.
احمد برادران افزود: سبزوار به عنوان نخستین شهر در خراسان رضوی سند توسعه را که یک برنامه راهبردی است تدوین و اجرا کرد.
اجرای طرح توسعه روستایی نیز در سه روستای سبزوار بر مبنای ظرفیتهای روستایی و برای نخستین بار در سطح استان در حال اجرا است.
وی ادامه داد: همایش کشوری بازآفرینی محلات ناکارآمد نیز به عنوان نخستین شهر کشور به صورت آزمایشی در سبزوار برگزار و تاکنون 130 اقدام برای بهسازی و توانمندسازی حاشیه این شهر انجام شده است.
فرماندار سبزوار گفت: با پیگیریهای انجام شده و اخذ مجوز از وزارت ارتباطات نیز اجرای طرح شهر هوشمند در سبزوار به کمک دستگاههای مختلف شهرستان در حال اجرا است.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این نشست گفت: اولویت این دانشگاه برندسازی در حوزه آموزش و پژوهش است که برای تحقق آن افزایش تبادلات علمی با دانشگاههای معتبر خارجی تقویت می شود.
علی اصغر مولوی افزود: استادان دانشگاه حکیم سبزواری برای برندسازی دانشگاه و افزایش کیفیت آموزش و پژوهش تاکنون 30 گرنت بین المللی از دانشگاههای معتبر جهان کسب کرده اند.
وی گفت: 16 محقق پسادکترا، انعقاد 60 قرارداد ارتباط با صنعت و جامعه و اخذ 10 بورس تحصیلی از دانشگاه پاریس بخشهایی دیگر از افتخارات دانشگاه حکیم سبزواری هستند.
8495/8145/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.