محمدباقر معبودی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضرب سکه بهار آزادی را در انحصار قانونی بانک مرکزی و ضرب توسط افراد غیر را جرم اعلام و بیان کرد: ظرف ماههای اخیر نوسان نرخ ارز منجر به افزایش قیمت سکه بهار آزادی و ایجاد حباب یک میلیون تومانی در قیمت هر سکه شد لذا عده ای به تولید سکه هایی با ضرب غیربانکی گرایش پیدا کرده اند.
وی ادامه داد: خریداران به دلیل شباهت زیاد بین سکه بانکی و غیربانکی قادر به تشخیص اصلی از غیراصلی نیستند لذا هنگام فروش سکه غیراصلی دچار مشکل خواهند شد.
رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: کسانی که قصد خرید سکه دارند باید حتما سکه بهار آزادی را از واحدهای صنفی دارای پروانه معتبر خریداری کنند.
وی در ادامه همچنین اظهار داشت: از ابتدای هفته جاری پس از اعلام حمایت اروپا از برجام نرخ سکه و طلا در بازار مشهد رو به کاهش چشمگیری نهاده بطوری که نرخ هر گرم طلا به 485 هزار تومان و نرخ هر سکه کامل بهار آزادی به پنج میلیون تومان رسیده است. نرخ سکه تقریبا رو به تعادل است و حباب آن از یک میلیون تومان به 300 هزار تومان رسیده است.
رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: بازار طلای مشهد همچنان دچار رکود است و خرید و فروش طلا در آن انجام نمی شود. از ابتدای امسال تاکنون حدود 100 واحد صنفی طلافروشی در این شهر پروانه کسب خود را باطل کرده اند.
160 کارگاه طلا سازی و یکهزار و 380 طلا و جواهر فروشی دارای جواز کسب در مشهد فعالیت دارد.
7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.