علی آبیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آن تاریخ تا پنجم مهر ماه جاری هزار و 63 طرح به مبلغ 560 میلیارد ریال به تصویب رسید که از این رقم تسهیلات 965 طرح پرداخت شد. تعداد 466 طرح، توسعه ای و 499 طرح ایجادی بوده اند.
وی ادامه داد: در مجموع به 50 طرح در بخش خدمات، 464 طرح در بخش صنعت و 451 طرح در بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت شد. با توجه به طرحهای توجیهی ارائه شده توسط متقاضیان، هزار و 942 نفر اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحقق یافت.
مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: همچنین از این تعداد طرحهای روستامحور 488 نفر از مجریان طرحها زنان و تعداد 477 نفر مردان هستند.
وی افزود: با توجه به ظرفیت ایجاد شده از محل منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانکها، بانوان روستایی در این عرصه استقبال مناسبی در جهت راه اندازی و توسعه طرحها و برنامه های اشتغال روستایی داشته و در این بخش پیشگام بوده اند.
آبیلی ادامه داد: انتظار است بر اساس مزیتهای نسبی و مطلق منطقه ای موجود در روستاهای خرسان رضوی، طرحهای تولیدی بازارمحور به ویژه طرحهایی که باعث تکمیل زنجیره تولید در روستا می گردند مدنظر کارآفرینان روستایی قرار گیرند تا شاهد توسعه روستاها باشیم.
صندوق کارآفرینی امید(صندوق مهر امام رضا سابق) تنها نهاد مالی تخصصی با ابعاد کامل حمایتی در کشور است ‏که ‏در دو زمینه تامین مالی خرد و حمایت از کسب و کارهای خرد به صورت کاملا تخصصی فعالیت می کند.
این صندوق به عنوان بزرگترین صندوق حمایتی از فعالیتهای کارآفرینانه در مقیاس خرد در سالهای اخیر، فعالیتهای خوبی در جهت توسعه فرهنگ اعتبارات خرد در کشور انجام داده و از جمله با ایجاد 700 هزار فرصت شغلی جدید توانسته کمک خوبی به ارتقاء کارآفرینی در سطح خرد کند.
ماموریت صندوق کارآفرینی امید تجهیز سپرده های خرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک در ایجاد کسب وکارهای خرد کم سرمایه و کاربر با محوریت فعالیتهای کارآفرینانه و نیازهای منطقه ای است.
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.