محمدهادی ضیایی مهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان جا به جایی از طریق مسیر حومه ای مشهد - سرخس و قطار مشهد - آزادور صورت گرفت. روزانه دو قطار در مسیر حومه ای مشهد - سرخس رفت و آمد دارند. این مسیر کمتر از100 کیلومتر طول دارد لذا قطار حومه ای محسوب می شود.
وی ادامه داد: قطار روزانه مشهد - آزادور با عبور از شهرستانهای نیشابور، فیروزه، خوشاب، جوین، جغتای خدمت مناسبی برای جا به جایی مسافران از این مناطق به مشهد فراهم کرده است .
قطار مشهد - آزادور پس از وقفه ای دوهفته ای 15 تیر امسال با سه واگن لوکس دو طبقه مجهز به سامانه های تهویه مناسب و گنجایش324 مسافر هر روز ساعت 17 و 50 دقیقه از مشهد به مقصد آزادور حرکت می کند و روز بعد ساعت هشت و پنج دقیقه به مشهد باز می گردد. نرخ بلیت این قطار 151 هزار ریال اعلام شده است.
قطارهای حومه ای از خدمات حمل و نقل ریلی مسافربری هستند که در شعاع 100 کیلومتری کلانشهرها و برای دسترسی ساکنان شهرهای اقماری به آن مورد استفاده قرار می ‌گیرند. بیشتر مسافرین قطارهای حومه‌ ای با هدف رفتن به محل کار و برگشت به خانه از این قطار استفاده می کنند. حرکت به موقع در سفر به کلانشهر، سرعت زیاد و حداقل توقف در ایستگاه بین ‌راهی از ویژگیهای این قطار در وضعیت ایده‌ آل است.
پارسال میزان جا به جایی مسافر در شبکه قطارهای حومه ای کشور 6.1 میلیون مسافر بود که نسبت به سال پیشتر 16.6 درصد افزایش داشت. پارسال 284 هزار و 332 مسافر با قطارهای حومه ای و درون استانی در خراسان رضوی جا به جا شده بودند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.