ابوالفضل مکرمی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این پروژه ها با سرمایه ای معادل 70 هزار میلیارد ریال تاکنون بطور میانگین 60 درصد پیشرفت داشته است.
وی ادامه داد: بهره برداری از این تعداد پروژه 10 هزار و 250 نفر فرصت شغلی جدید در حوزه گردشگری خراسان رضوی ایجاد می کند. هم اینک 78 هزار و 767 نفر به صورت مستقیم در حوزه گردشگری استان اشتغال دارند و از این منظر خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: دو هزار و 256 واحد تاسیسات گردشگری در سطح این استان فعالیت دارند. از نظر شمار تاسیسات گردشگری فعال و دارای مجوز نیز خراسان رضوی در رتبه نخست کشور قرار دارد.
وی 50 درصد واحدهای اقامتی رسمی کشور را مربوط به خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: این استان به لحاظ نوسازی واحدهای اقامتی نیز رتبه دار است.
مکرمی فر افزود: در حوزه بوم گردی نیز 30 اقامتگاه بومگردی در خراسان رضوی فعالیت دارند و تا پایان امسال 50 واحد دیگر به این شمار افزوده می شود.
استان 6.5 میلیونی خراسان رضوی با میزبانی سالانه تا 31 میلیون گردشگر داخلی و خارجی جزو استانهای پرمسافر کشور محسوب می شود.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.