به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه گفت: بر اساس آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهان که توسط پایگاه رتبه بندی تایمز منتشر شد، این دانشگاه به همراه دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه 601 تا 800 جهان را کسب کرد.
محسن تفقدی افزود: رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر سال دانشگاههای برتر دنیا را بر اساس 13 شاخص عملکردی در قالب پنج معیار کلی شامل آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و جایگاه بین المللی مورد ارزیابی قرار می دهد.
وی از جمله شاخص های مورد ارزیابی بر اساس این رتبه بندی را تعداد مقالات منتشر شده به ازای اعضای هیأت علمی، درآمد پژوهش، نسبت مدرک دکتری ارائه شده به تعداد اعضای هیأت علمی، نسبت تعداد کل دانشجویان به اعضای هیأت علمی، نسبت دانشجویان بین‌المللی به بومی و درآمد پژوهشی حاصل از صنعت به ازای اعضای هیأت علمی عنوان کرد.
تفقدی گفت: کسب جایگاه شاخص در نظام های رتبه بندی دانشگاههای جهان از مولفه های قدرت علمی یک کشور می باشد که تحقق این امر در نقشه جامع علمی کشور و اسناد بالادستی مورد تاکید قرار گرفته است.
پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام های معتبر بین المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سراسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده است.
در حالی که در سال ۲۰۱۲ فقط یک دانشگاه از ایران در رتبه بندی تایمز حضور داشت، در رتبه بندی اخیر ۲۹ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع ۱۲۵۸ دانشگاه برتر جهان ارزیابی شدند.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.