آتشپاد دوم حسنعلی ولی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بازدیدها با هدف پیشگیری از خطر و از واحدهای صنفی، انبارها، کارگاه‌ ها، واحدهای صنعتی و اداری انجام شد و در زمینه کمبودها تذکراتی برای رفع آنها داده شد.
وی با بیان اینکه ادارات ثبت‌ اسناد و تأمین اجتماعی قوچان بهترین تدابیر را در زمینه اطفای حریق به کار گرفته ‌اند اظهار داشت: بسیاری از پاساژ های این شهر ناایمن بوده و بافت قدیمی، وجود شیروانی و اتصالات آن‌ ها به اطراف می‌ تواند خطرآفرین باشد.
وی کارکنان آتش‌ نشانی قوچان را 38 نفر ذکر کرد و گفت: براساس تشکیلات سازمانی و با توجه به جمعیت شهر باید 76 نیروی اداری، پشتیبانی و عملیاتی در این سازمان مشغول کار باشند.
ولی زاده افزود: به رغم اینکه وظیفه آتش ‌نشانی عملیات در محدوده شهری است اما به خاطر حساسیت موضوع کل شهرستان زیرپوشش این سازمان قرار دارد که کمبود نیرو در این زمینه مشکل ساز شده است.
وی اظهار داشت: ایستگاه امام رضا (ع) به ‌عنوان ایستگاه شماره سه آتش‌ نشانی قوچان از سه سال پیش افتتاح شده اما همچنان با کمبود تجهیزات و نیروی انسانی مواجه است.
وی گفت: آتش ‌نشانان قوچان با توجه به تمرین ‌های مداوم در مسابقات کشوری امسال مقام سوم تیمی و انفرادی را کسب کردند.
مدیر عامل سازمان آتش‌ نشانی قوچان تعداد تماس با سامانه 125 در این شهرستان طی 6 ماه نخست امسال را بیش از 12 هزار تماس عنوان کرد و افزود: از این تعداد پنج هزار و 988 تماس و حدود 50 درصد آنها مزاحمت بوده که این امر لزوم کار فرهنگی در این زمینه را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: میانگین زمان رسیدن آتش نشانان به سر صحنه در این شهرستان 2 و نیم دقیقه بود که وجود سرعت‌ گیرهای بسیار در مسیرها این مدت را به پنج دقیقه افزایش داده است.
شهرستان 180 هزار نفری قوچان در 137 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.
7501 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.