غلامرضا صیادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام انساندوستانه با برگزاری سه هزار و 611 کلاس آموزشی در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین توسط جمعیت هلال احمر تایباد صورت گرفت.
وی ادامه داد: در این چارچوب بطور میانگین روزانه 881 مرد، زن و افراد زیر 18 سال از اتباع افغانستان آموزش دیدند.
رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: ظرف نیمه دوم پارسال نیز 125 هزار نفر از اتباع افغانستان که قصد ورود به کشورشان را داشتند در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین تایباد آموزشهای لازم را دریافت کرده بودند.
وی افزود: مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد از سال 1384 در مرز دوغارون فعال شده و سالانه بطور میانگین برای آموزش افرادی که قصد ورود به افغانستان را دو میلیارد 600میلیون ریال هزینه می کند.
صیادی آموزش تشخیص انواع مین و گلوله های منفجر نشده، نحوه برخورد با مصدومان، آشنایی با رنگها، تابلوها و محلهای مین گذاری را از مهمترین آموزشهای ارائه شده به مهاجران افغانستانی در این مرکز برشمرد.
وی همچنین گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مرکز مین افغانستان از سال 2005 میلادی ماهانه 172 نفر از شهروندان آن کشور بر اثر برخورد با مین جان باخته اند. در پی آموزشهای ارائه شده هم اینک این رقم به ماهانه 40 نفر کاهش یافته است.
شهرستان تایباد 90 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد. تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.