داوود تفضلی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: هم اکنون 30 شرکت فعال در مراکز رشد پارک علم و فناوری خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند که حوزه فعالیت آنها فناوریهای فرهنگی و نرم است.
وی اظهار داشت: مراکز رشد فناوری جامع، فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی، فناوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی، فناوری‌ های فرهنگی زیارت، مرکز رشد فناوری نیشابور، مرکز رشد فناوری گناباد و مرکز رشد فناوری تربت حیدریه هشت مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان هستند که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز دارند.
وی گفت: با تصویب اساسنامه جدید، پارکهای علم و فناوری پردیسهای تخصصی در این پارکها شکل می گیرد که در یک زمینه تخصصی به فعالیت می پردازند.
مراکز رشد پارک علم و فناوری خراسان به منظور بهره برداری بهره ورانه از توانمندی های موجود در خراسان و با توجه به زیر ساخت های لازم در توسعه فناوری از نظر سخت افزاری، نرم افزاری و ظرفیت های تخصصی موجود در پارک راه اندازی شده اند.
این مراکز تحت مدیریت متخصصین حرفه ای و با ارائه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه حرفه های جدید توسط کارآفرینان پشتیبانی می کنند.
پارک علم و فناوری خراسان یکی از بزرگترین و اولین پارک های تاسیس شده در ایران است که در شهریور ماه 1381 با تکیه بر تجارب ارزشمند به دست آمده طی 22 سال فعالیت تحقیقاتی در زمینه ایجاد و گسترش فناوری ملی و فراهم شدن زیرساخت های مناسب با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی فعالیت اجرایی خود را در زمینی به وسعت 40 هکتار در شهر مشهد و در جوار شهرک صنعتی توس آغاز کرد.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.