محمد کوه گرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش کالاهای صادراتی را یک میلیارد و 310 میلیون دلار اعلام و بیان کرد: این مقدار صادرات از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل 97 درصد افزایش داشت.
وی به واردات انواع کالا از افغانستان به گمرک دوغارون نیز اشاره و بیان کرد:ظرف شش ماه گذشته امسال پنج هزار و 240 تن انواع کالا به ارزش شش میلیون دلار از طریق گمرک دوغارون وارد ایران شد که از نظر ارزش 31 درصد و به لحاظ وزنی 55 درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.
مدیرکل گمرک دوغارون مهترین اقلام صادراتی را انواع مصالح ساختمانی و انواع فرآورده های نفتی ذکر و بیان کرد: روزانه 350 دستگاه کامیون از طریق این گمرک بارگیری، صادرات و ترانزیت انواع کالا به افغانستان را انجام می دهد. 350 دستگاه کامیون خالی و 12دستگاه دیگر نیز به همراه بار از افغانستان وارد گمرک دوغارون می شوند.
وی افزود: 90 درصد کالاهای صادراتی از گمرک دوغارون به مقصد شهر هرات دومین بازار اقتصادی افغانستان منتقل و در مجموع یک سوم کالاهای مورد نیاز بازارهای کشور همسایه از طریق گمرک مرزی دوغارون تامین می شود.
او ادامه داد: پارسال یک میلیون و 877 هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و 510 میلیون دلار از گمرک دوغارون به افغانستان صادر شد.
گمرک دوغارون در 18 کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان با قدمت 100 سال در زمره پنج گمرک برتر کشور از نظر حجم عملیات صادرات و ترانزیت خروجی محسوب می شود. تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.