آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در مراسم نواختن زنگ نماز در دبیرستان شهید هاشمی نژاد 4 مشهد افزود: ایران اسلامی امروز یک نقطه مقتدر است که مردم آزاد و مستقل آن سرنوشت خود را تعیین می کنند و 40 سال است که در بستر مدیریت دینی و اسلامی در زیر سایه حجت امام زمان(عج) مدیریت می شود و تنها ملتی که برای خودش تصمیم می گیرد همین ملت است.
وی ادامه داد: همچنین آینده سعادت دانش آموزان در گرو توسعه دید و قدرت ایمانی و مسلمانی است. اگر دین در حوزه زندگی دانش آموزی و جوانی در اولویت قرار گیرد سعادت را به دنبال دارد در غیر اینصورت روی سعادت را در دنیا و آخرت نمی توان دید.
امام جمعه مشهد گفت: دانش آموزان روی موضوع اعتقاد به خدا و پیامبر(ص) باید توجه و دقت داشته باشند. اگر دانش آموزان با احساسات و عاطفه دینی تربیت شوند سرنوشت آینده آنها سعادتمندانه تر است. رابطه با خدا هم باید مورد توجه دانش آموزان باشد و در این مسیر اگر نماز در اولویت نباشد رابطه با خدا هم درست نمی شود.

* توجه به نماز از اولویتهای آموزش و پرورش است
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: توجه به نماز، قرآن و عترت از اولویتهای آموزش و پرورش است لذا در سال تحصیلی جدید برنامه هایی متنوع در خصوص فرهنگ نماز، اهل بیت(ع) و سیره نبوی و سیره رضوی در نظر گرفته شده است.
قاسمعلی خدابنده به همزمانی آغاز سال تحصیلی با ایام محرم و هفته دفاع مقدس نیز اشاره و بیان کرد: این همزمانی توجه به درس خداشناسی، توحید، آزادگی، ایثار، آزادمردی و مبارزه با ظلم را که برگرفته از مکتب عاشورا است ضروری می سازد.
همزمان با آغاز سال تحصیلی 97-98 یک میلیون و 222 هزار دانش آموز در خراسان رضوی به مدرسه رفتند.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.