مصطفی خاکسار قهرودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقلام این بسته ها شامل کیف، مداد، خط‌کش، جامدادی، مداد رنگی، مداد تراش، مداد پاکن، دفتر نوشتاری و نقاشی است که توسط دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان های مختلف با اولویت مناطق غیرشهری و محروم در اختیار دانش ‌آموزان نیازمند و بی ‌بضاعت قرار گرفت.
وی ادامه داد: یک سوم هزینه این بسته های آموزشی از سوی مردم و دستگاههای اجرایی و بقیه آنها از محل درآمدهای موقوفات یا نذورات آستان قدس رضوی تامین شده است.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: این معاونت در سال 1395 نیز 67 هزار بسته تحصیلی و در سال 1396 هم 100 هزار بسته تحصیلی را همزمان با بازگشایی مدارس در میان دانش آموزان مناطق محروم سراسر کشور توزیع کرده بود.
در منشور هفتگانه رهبر معظم انقلاب اسلامی که در حکم تولیت آستان قدس رضوی آمده توجه به محرومان در اولویت قرار گرفته است. بر این اساس و بنا به دستور تولیت آستان قدس رضوی سطح خدمات رسانی به محرومان ارتقا یافت و در سال 1395 معاونت امداد مستضعفان در این مجموعه راه اندازی شد.
آستان قدس رضوی در هر استان یک دفتر راه ‌اندازی کرده تا این دفاتر با هدف ارائه خدمات داوطلبانه در همان استان کار شناسایی محرومان و مستضعفان و نیز سازماندهی خیران و خادمیاران تخصصی را به انجام برسانند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.