قاسمعلی خدابنده روز یکشنبه در مراسم نواختن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی 97-98 در دبیرستان دخترانه هدی ناحیه شش مشهد افزود: بر همین اساس اجرای عدالت آموزشی در راستای تحقق عدالت اجتماعی از اهداف مورد توجه و پیگیری در سال تحصیلی 97-98 است.
وی ادامه داد: با اجرای عدالت آموزشی و ایجاد فرصتهای یادگیری برای همه دانش آموزان و افراد لازم التعلیم فاصله طبقاتی و تبعیض از بین می‌رود. رسالت آموزش و پرورش توان بخشی انسانها در جهت توسعه و پرورش کامل استعدادها و شناخت توانمندیهایشان است.پ
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بهره گیری صحیح از سیاستهای اصلاحی در آموزش و پرورش به دور از هرگونه افراط، تفریط و یا تعصب کورکورانه می ‌تواند دگرگونی مثبتی را در نظام آموزشی ایجاد کند.
وی افزود: طبق تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کانون اصلی تعلیم و تربیت مدرسه است و تمام سیاست گذاریها و برنامه ریزیها در مدرسه که مرکز اصلی تعلیم و تربیت است محقق می‌ شود.
خدابنده ادامه داد: در همین راستا شعار سال تحصیلی 97-98 در آموزش و پرورش خراسان رضوی 'مدرسه زندگی، نشاط و ایجاد عدالت آموزشی' انتخاب شد تا اهداف و سیاستها و برنامه ریزیهای خود را متمرکز و مشخص بیان و دنبال کنیم. یکی از نکات اصلی در سند تحول بنیادین تحقق مدرسه صالح و رسیدن به حیات طیبه است و در مدرسه زندگی دانش آموزان باید مهارتهای زندگی را بیاموزند و تمرین کنند.
وی گفت: اگر شادی و نشاط که لازمه نوجوانی است در مدرسه نباشد زیستن برای یادگیری و یادگیری برای زیستن محقق نمی شود و ضرورت دارد که مهارتهای زندگی از قبیل تصمیم گیری، حل مسئله، تفکر خلاق، تفکر نقاد، توانایی برقراری ارتباط موثر، خودشناسی و خودآگاهی، همدلی و صمیمیت و مقابله با استرس و اضطراب را دانش آموزان در مدرسه فرا بگیرند.
مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی افزود: در آموزش و پرورش کارآمد باید آینده ‌نگری با توجه به پدیده ‌های جهانی شدن و رشد فناوری، توجه جدی به چهار رکن اساسی یادگیری، تعلیم و تربیت همه جانبه و تمام ساحتی، بکارگیری شیوه‌های فعال مشارکتی و تجربی آموزشی و تاکید بر بعد روحانی و تربیتی و تلاش در جهت تربیت اخلاقی، عبادی و اعتقادی مدنظر قرار گیرد.
همزمان با آغاز سال تحصیلی 97-98 تعداد یک میلیون و 222 هزار دانش آموز خراسان رضوی به کلاس درس رفتند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.