دکتر سیدمحمد موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تایباد 110 تخت مصوب دارد ولی هم اینک این مرکز درمانی با 138 دستگاه تخت بیمارستانی به مراجعان خدمت می کند.
وی ادامه داد: 27 بیمار نیازمند دیالیز مستمر در تایباد سکونت دارند و بخش دیالیز بیمارستان خاتم الانبیاء در حال ساخت است. در این چارچوب دو میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شبکه بهداشت و درمان تایباد در نظر گرفته شده اما برای تکمیل نهایی این پروژه تامین 15 میلیارد دیگر نیاز است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد همچنین به دریافت مجوز راه اندازی پایگاه دوم شهری اورژانس 115 این شهرستان اشاره و بیان کرد: برای راه اندازی این مرکز نیز زمینی به مساحت 200 مترمربع نیاز است اما هنوز تامین نشده است.
وی گفت: بیمارستان تایباد بیش از 40 سال قدمت دارد و برخی از تختهای بیمارستانی و فضای موجود در این مرکز فرسوده و قدیمی است بنابراین باید در زمینه درمان در این شهر کاری بزرگ و اساسی صورت گیرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد همچنین به کمکهای خیران حوزه سلامت اشاره و بیان کرد: امسال افراد نیکوکار در این شهرستان مبلغ 12 میلیارد ریال به حوزه سلامت کمک کردند.
مرکز شهرستان 120 هزار نفری تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. تایباد مرکب از دو شهر، دو بخش مرکزی و میان ولایت 35 روستا دارد. 36 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.