آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در مراسم عاشورای حسینی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد افزود: اشکال در مردم و امت است نه در جریان ظالم و مستکبر زیرا اگر امت اشکال نداشت یک جریان ناپاک و خائن بر اسلام و مقدسات دین مسلط نمی شد.
وی ادامه داد: برای امت آن روز یک مسئله مطرح بود که چطوری نان و آب بی دردسر به دست آورند و فقط بخورند و بخوابند. این نوع زندگی زندگی گوسفندوار است. در زیارت عاشورا می خوانیم 'خدا لعنت کند امتی را که شما اهل بیت(ع) را از مقام خود دفع کرد و نگذاشت حق به شما برسد.' در این عبارت نخست را و سپس عبیدالله، عمر سعد، ابوسفیان، معاویه و یزید را لعنت می کند.
امام جمعه مشهد گفت: تا زمانی که امت حسینی باشد شاهد 40 سال نظام انقلابی جمهوری اسلامی هستیم و مستکبران در برابر آن ریشه کن شده، خوار، ذلیل و نکبت زده خواهند شد.
وی افزود: اگر روزی امت یزیدی و اموی شوند آن موقع در بالای سر آنها یک گردن کلفت می آید و با چوب دستی که آمریکا به دست او داده است حکومت می‌ کند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان فقط برای گریه نیست زیرا از آن وقایع عاشورا دلخراشتر هم در تاریخ بوده و امروز هم هست. ما باید بفهمیم که آن روز چه اتفاقی افتاد و امروز وظیفه ما چیست و چه کاری باید انجام دهیم.
وی گفت: از شهادت امام حسین(ع) تا امروز قیامها و حرکتهایی علیه ظلم و ستم به وجود آمده که یک نمونه اش انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بود. این حرکتها نشان می ‌دهد امام حسین(ع) پیروز است و شکست خورده نیست.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مقابله جبهه حق و جبهه باطل در طول تاریخ وجود داشته و هر چه می گذرد این مقابله وسیعتر می ‌شود. اشکال ما این است که معارف دین را از زنجیره احساس و عاطفه نگاه می ‌کنیم و نسبت به آنها تحلیل و تبیین نداریم.
وی ادامه داد: سیدالشهدا(ع) در سال 61 هجری یک مقابله را شروع کرد که آن مقابله علیه ظلم بود و همچنان ادامه دارد. این جنگ و مقابله تا زمانی که امام زمان(عج) ظهور کند و حکومت اسلام را در سراسر جهان تشکیل دهد تمام نشده است.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.