دکتر حمیدرضا اسلامی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پرهیز از اهدای خون هیجانی، پیشگیری از ازدحام داوطلبان در پایگاههای اهدای خون، فرهنگ سازی برای اهدای خون به صورت مستمر و تکریم اهداکنندگان از اهداف اجرای این طرح هستند.
وی ادامه داد: در این چارچوب داوطلبان اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی که بیش از ظرفیت پایگاههای انتقال خون استان به این مراکز مراجعه کرده اند، در قالب نذر خون ثبت نام می شوند.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: همچنین داوطلبان اهدای خون و اهدای پلاسما می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی نوبت دهی به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir نسبت به ثبت نام و دریافت نوبت برای اهدای خون خود اقدام کنند.
وی افزود: پیام طرح نذر خون این است که در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان(ع) بیماران نیازمند به خون را یاری نماییم و برای اهدای خون منتظر زمان خاصی نباشیم زیرا همه وقت بیمارن چشم انتظار کمک ما هستند.
اسلامی ادامه داد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی سه پایگاه اهدای خون در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت حیدریه، نیشابور، گناباد و قوچان دایر هستند.
استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی سومین تولیدکننده خون در کشور پس از تهران و فارس است.
11 پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالند که از این تعداد پایگاههای امام رضا، امید، کریمی، ثامن، میلاد و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان و گناباد استقرار دارند. همچنین شهرستانهای تربت‌ جام، خواف، درگز و کاشمر به مراکز خونگیری مجهزند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.