مولوی غلام نبی توکلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احیای دین اسلام و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) بود که برای همیشه در تاریخ جاودانه خواهد ماند.
وی ادامه داد: ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین فلسفه قیام عاشورا به جوانان است تا آنان به فلسفه واقعی قیام عاشورا که همان احیای امر به معروف و نهی از منکر و زنده نگهداشتن دین اسلام است پی ببرند.
این روحانی اهل سنت گفت: عاشورا یک واقعه مهم و تاثیرگذار در جهان اسلام است و هیچ جریانی نمی تواند مانع ادامه ترویج فرهنگ نهضت حسینی شود. واقعه عاشورا به دنیا ثابت کرد که باطل همواره در جهان رسوا خواهد شد و این حامیان دین خدا و طرفداران حق هستند که ماندگار و ابدی خواهند بود.
وی افزود: قیام کربلا و عمق فداکاری امام حسین(ع)، اهل بیت و یاران باوفایش در دفاع از دین جدشان پیامبر اکرم(ص) و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم یزیدیان چنان درس آزادگی به بشر داد که نه تنها مسلمانان بلکه آزادیخواهان جهان نیز آن را الگوی خود قرار داده اند.
مولوی توکلی ادامه داد: ابعاد گوناگون قیام کربلا و واقعه عاشورا آنچنان مهم و ارزشمند است که اکنون پس از گذشت سده های طولانی از وقوع آن، این رخداد همچنان زنده و پویاست و مسلمانان جهان آن را به عنوان الگوی کامل پاسداری از ارزشهای اسلامی گرامی داشته و سرلوحه زندگی خویش قرار می دهند.
تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.