علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: توسعه کشور نیازمند تحول در آموزش و پرورش به خصوص مدارس ابتدایی و پیش دبستانی می باشد بنابراین افزایش پوشش تحصیلی ضرورتی انکارناپذیر است و نباید هیچ کودک لازم التعلیمی در این استان از تحصیل در مدرسه باز بماند.
وی هزینه در آموزش و پرورش را سرمایه گذاری در محل درست توصیف و بیان کرد: آغاز سال نو تحصیلی امسال با ماه محرم همزمان شده لذا باید در کنار آموزش به دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، امید و نشاط در مدارس و جامعه تزریق شود.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همه دستگاهها باید آموزش و پرورش را درموضوع پرورش یاری دهند زیرا آموزش و پرورش در تحقق حاکمیت مدنی و هماهنگ سازی مشارکت همگان در جامعه نقش مهمی دارد .
وی همچنین با تقدیر از خیران مدرسه ساز گفت: باید طی سال جدید تحصیلی در تکمیل و تامین نیازهای تجهیزاتی، عمرانی و بازسازی مدارس از ظرفیت خیران مدرسه ساز بیشتر بهره برد.
رشیدیان همچنین بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در آموزش و پرورش تاکید و بیان کرد: موضوع مهارت آموزی و اشتغال آفرینی در آموزش و پرورش و آموزش عالی بسیار ضعیف است.
وی در ادامه به تاکید و توجه وزارت کشور در کنترل آسیبهای اجتماعی اشاره و بیان کرد: هرچه میزان یادگیری بیشتر باشد کاهش آسیبهای اجتماعی بیشتر محقق می شود و لازم است آموزش و پرورش در این زمینه بیش از گذشته توجه کند.
خراسان رضوی هم اکنون با 4.2 درصد افزایش جمعیت دانش آموزی در مقایسه با پارسال مهر ماه امسال را با حضور یک میلیون و 220 هزار دانش آموز آغاز می کند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.