به گزارش ایرنا، علی رستمی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی تربت حیدریه با انتقاد از ارایه تحلیل های دور از واقعیت توسط برخی اعضا افزود: فلسفه تشکیل این شورا، رفع مشکلات کشور نیست بلکه باید در این شورا مشکلات حوزه فرهنگی خود را برطرف کنیم.
وی اظهار داشت: ما نیازمند یک شناسنامه و اطلس فرهنگی خاص منطقه خود هستیم و اگر به عنوان مثال اجرای یک برنامه فرهنگی در یک شهر موفق بود نباید تکرار آن را به عنوان یک نسخه کارآمد برای شهرهای دیگر تجویز کنیم.
وی گفت: مشکل اساسی ما این است که برای معضلات فرهنگی خود هیچ برنامه مدونی نداریم لذا باید با در نظر گرفتن خرده فرهنگ های موجود در این منطقه، برای مواردی از قبیل جریان های فکری التقاطی و ضاله، جنگ نرم و مباحث مشابه، کارگروه تخصصی ذیل شورای فرهنگی عمومی شهرستان تشکیل و به صورت اختصاصی و حرفه ای در قالب کارهای پژوهشی و دانشگاهی به آن ها پرداخته شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و امام جمعه تربت حیدریه نیز با اشاره به انتخاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان به عنوان ستاد برتر استان گفت: با این وجود فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباید به اعضای ستاد محدود شود و جامعه دانشگاهی، آموزش و پرورش و حوزویان نیز باید پا به میدان بگذارند.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: با وجود موفقیت های بسیار هنوز تا قله فاصله بسیار داریم.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.