نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست گفت: طبق این مصوبه به شهرداری اجازه داده می شود در زمان صدور همه مجوزهای ساختمانی معادل دو درصد حقوق شهرداری بابت توسعه و ساخت قطارشهری از متقاضیان صدور پروانه ساختمانی دریافت کند.
حسین ودیعی افزود: همچنین مصوب شد این عوارض برای سال 1398 معادل دو درصد حقوق شهرداری بابت صدور مجوزهای ساختمانی باشد و سالانه این عوارض معادل یک تا پنج درصد حقوق شهرداری بابت صدور مجوزهای ساختمانی افزایش یابد.
وی ادامه داد: شهرداری مشهد موظف است درآمد حاصل از اجرای این مصوبه را در قالب ردیفهای جداگانه در بودجه سالانه شرکت قطارشهری و شرکت بهره برداری منظور و بر اجرا و هزینه کرد آن نظارت داشته باشد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: درآمد حاصل از این محل تنها باید برای خطوط قطارشهری هزینه شود.
مجتبی بهاروند افزود: گزارش عملکرد باید توسط شرکت قطارشهری هر شش ماه یکبار به کمیسیونهای عمران و شهرسازی، برنامه و بودجه و حمل و نقل ترافیک شورای شهر مشهد ارائه شود.
تصویب اساسنامه تشکیل سازمان سازمان بازآفرینی فضاهای شهری از دیگر مصوبات امروز شورای شهر مشهد بود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص نیز گفت: شهرداری مکلف است با توجه به ابلاغیه وزارت کشور در این موضوع و اهمیت بازآفرینی شهری، از محل تلفیق منابع انسانی، مالی و فیزیکی در طرحهای میدان شهدا، نوسازی بافتهای فرسوده آبکوه و عامل، انتقال پادگانها، ارتفاعات جنوب مشهد، وکیل آباد، بزرگراه آزادی و سایر طرحهای مرتبط نسبت به تشکیل 'سازمان بازآفرینی شهری' حداکثر ظرف مدت 15 روز پس از لازم الاجرا شدن این مصوبه اقدام کند.
بتول گندمی افزود: شهرداری باید حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از تشکیل این سازمان نسبت به تهیه و تدوین بودجه مربوط اقدام و برای تصویب به شورای شهر ارائه کند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.