محمد جعفر مروارید روز یکشنبه در مراسم معرفی رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور افزود: برای اجرای این طرح شهرستانهایی مانند نیشابور که در حوزه کتاب و کتابخوانی فعالیتهای ویژه داشته اند در اولویت قرار دارند.
وی اظهار داشت: با اجرای این طرح شهروندان با مراجعه به برنامه 'گذر فرهنگی' به مجموعه کامل رویدادهای فرهنگی، هنری مانند سینما، تئاتر، موسیقی، شعرخوانی، داستان خوانی و نشست های فرهنگی دسترسی خواهند داشت.
وی گفت: رایزنی هایی با شهرداری نیشابور، شورای شهر و نمایندگان انجام شده تا این طرح در یک مکان مناسب جهت برآورده ساختن مجموعه ای از نیازهای فرهنگی شهروندان و گفت و گوهای فرهنگی در یک مجموعه متمرکز اجرا شود.
مروارید افزود: این طرح یک برنامه ملی است که وزارت ارشاد پیگیر اجرای آن بوده و یک رویداد نوین برای جوانان و اصحاب فرهنگ و هنر است و برای اجرایی شدن آن پیگیر جلب مشارکت جمعی از هنرمندان با نگرش های مختلف در این طرح هستیم.
وی اظهار داشت: ظرفیتهای نیشابور در حوزه شعر و ادب و تاثیر آن بر تمدن ایرانی اسلامی بر کسی پوشیده نیست و با توجه به تاریخچه فرهنگی و حضور نسل جوان، آینده روشن در انتظار نیشابور است.
وی گفت: رمز موفقیت یک مدیر توجه به تکثر سلایق و همه طیفهاست و هیچ هنرمندی نباید به دلیل طرز فکر و اندیشه حذف شود و باب گفت و گو برای همه سلایق باید گشوده شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: مجتمع فرهنگی افلاک نما در نیشابور به زودی تکمیل شده و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و احداث کتابخانه سبز در نیشابور نیز نیاز به پیگیری بیشتر دارد.
در این مراسم از زحمات عباس کرخی رئیس قبلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور قدردانی و غلامحسین علیپور به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.
شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.