سیدمهدی علوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد خودرو برای سرویس دهی به حدود 75 هزار دانش آموز دختر و پسر در نظر گرفته شده که روزانه 25 هزار مورد سرویس دهی انجام خواهند داد.
وی ادامه داد: حدود 65 درصد سرویس دهی خودرو به دنش آموزان در مدارس دخترانه صورت می گیرد و در این چارچوب نیز به جز در موارد خاص، از رانندگان زن استفاده می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: 62 شرکت به عنوان مجری سرویس‌ دهی مدارس در سال تحصیلی جاری به مدارس معرفی شده ‌اند. در این چارچوب چهار هزار و 200 راننده زن و سه هزار راننده مرد سرویس دهی خودروهای مدارس را عهده دارند.
وی افزود: طبق مصوبه های کارگروه ماده 18 سرویس مدارس و شورای شهر مشهد نرخ سرویس مدارس امسال با 10 درصد افزایش نسبت به پارسال تعیین شده است.
علوی مقدم ادامه داد: همچنین امسال با تمهیدات وزارت کشور 'سامانه سپند' ایجاد شده که مدارس باید مشخصات دانش آموزان متقاضی استفاده از سرویس مدارس و همچنین شرکتهای تاکسیرانی مشخصات خود و رانندگان را در آن ثبت کنند.
وی گفت: 20 گروه بازرسی خودرو نیز با 30 نیروی نظارتی کار گشت زنی و نظارت بر سرویهای مدارس را در سطح مشهد عهده دار هستند. همه خودروهای سرویس مدارس باید برچسب داشته و بیمه خودرو نیز تکمیل باشد. تعداد سرنشینان هم مطابق کارت خودرو باشد.
بیش از یک میلیون و 200 هزار دانش آموزدر خراسان رضوی تحصل می کنند که بیش از 600 هزار نفر از این تعداد مربوط به مشهد است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.