علی محمد یونسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای چهارمین سال متوالی 'طرح ساماندهی بوفه های مدارس' در خراسان رضوی اجرا شده و تاکنون دو هزار و 200 بوفه موفق به اخذ مجوز فعالیت رسمی شده اند.
وی ادامه داد: اغلب مدارس شهری در خراسان رضوی کم و بیش فعالیت بوفه مدارس یا عرضه محصولات خوراکی به دانش آموزان را دارند که با هدف تامین سلامت، نظارت بر عرضه مواد غذایی و جلوگیری از بروز مشکلات مختلف برای دانش آموزان ساماندهی بوفه مدارس در دستور کار قرار گرفت.
رئیس سازمان دانش آموزان خراسان رضوی گفت: امسال نیز همانند سالهای گذشته عرضه و فروش مواد غذایی از جمله سوسیس و کالباس، چیپس، پفک و اقلام مشابه در بوفه مدارس ممنوع است. فهرست نهایی کالاهای قابل عرضه در بوفه مدارس توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال تهیه است و به زودی به بوفه ها اعلام می شود.
وی افزود: هم اکنون فهرست شرکتهای مجاز برای توزیع مواد غذایی برای بوفه مدارس نیز در مراحل نهایی برای تایید و آغاز فعالیت قرار دارد. با بوفه های متخلف در طول سال از سوی ناحیه آموزشی برخورد خواهد شد و با هدف تامین سلامت دانش آموزان نظارت بر عملکرد و توزیع مواد غذایی در بین این قشر در بوفه ها بدون تعلل انجام می شود.
10 هزار واحد آموزشی در سطح خراسان رضوی فعالیت دارد که حدود نیمی از این تعداد در روستاها و مناطق محروم و بقیه در شهرها مستقرند. خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.