دکتر سیدمحمد موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تایباد 110 تخت مصوب دارد ولی هم اینک این مرکز درمانی با 138 دستگاه تخت بیمارستانی به مراجعان خدمت می کند.
وی ادامه داد: برخی از تختهای بیمارستانی و فضای موجود در بیمارستان تایباد فرسوده و قدیمی است بنابراین باید در زمینه درمان در این شهر کاری بزرگ و اساسی صورت گیرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد به اجرای طرح تحول نظام سلامت و اقدامات موثر در حوزه بهداشت و درمان اشاره و بیان کرد: با اجرای بسته خدمتی نوسازی و بازسازی سخت افزاری بیمارستانها و مراکز درمانی موسوم به 'هتلینگ' بیمارستانهای فرسوده و مستهلک جانی تازه یافته اند و چرخه خدمات در آنها به ویژه در مناطق مرزی محروم و دورافتاده وارد مرحله جدیدی شده است.
وی از موافقت اولیه وزارت بهداشت با ساخت بیمارستان 160 تختخوابی در تایباد خبر و ادامه داد: برای ساخت این بیمارستان زمینی به مساحت 10 هکتار نیاز می باشد و در این زمینه همکاری اداراتی همچون شهرداری، شورای شهر، منابع طبیعی و حمایتهای خیران ضروری است.
دکتر موسوی گفت: هر تخت بیمارستانی حداقل پنج میلیارد ریال و حداکثر 10میلیارد ریال هزینه دارد که با این رقم در حدود 16هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای ساخت بیمارستان جدید در تایباد نیاز است.
وی رضایتمندی بیماران را یکی از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت در سطح کشور ذکر و بیان کرد: هم اینک 28 پزشک متخصص در تایباد فعالیت دارند اما با توجه به مراجعات بیماران از شهرستانهای باخرز، خواف، تربت جام و در برخی از مواقع از شهر هرات افغانستان در برخی از تخصصها همچون چشم، مغز، اعصاب و رادیولوژیست خانم با کمبود مواجهیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد همچنین به کمکهای خیران حوزه سلامت اشاره و بیان کرد: امسال افراد نیکوکار در این شهرستان مبلغ 600 میلیون ریال به حوزه سلامت کمک کردند.
وی همچنین گفت: 27 بیمار نیازمند دیالیز مستمر در تایباد سکونت دارند و بخش دیالیز بیمارستان خاتم الانبیاء در حال ساخت است. در این چارچوب دو میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شبکه بهداشت و درمان تایباد در نظر گرفته شده اما برای تکمیل نهایی این پروژه تامین 15 میلیارد دیگر نیاز است.
دکتر موسوی به مطالبات حوزه بهداشت و درمان تایباد از سازمانهای بیمه گر نیز اشاره و بیان کرد: هم اینک شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و بیمارستان خاتم الانبیاء 200 میلیارد ریال از سازمانهای بیمه گر طلب دارد. 70 درصد این طلب مربوط به بیمه سلامت است.
مرکز شهرستان 110 هزار نفری تایباد در فاصله 228 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. تایباد مرکب از دو شهر، دو بخش مرکزی و میان ولایت 38 روستا دارد. 36 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.