صدها طفل شیرخواره حسینی به همراه مادرانشان روز جمعه به یاد طفل شش ماهه حضرت سیدالشهدا(ع) که در صحرای کربلا به خون غلتید، به پابوس بارگاه سیاهپوش حضرت امام رضا(ع) شتافتند و صدها طفل شیرخواره حسینی به همراه مادرانشان به یاد طفل امام حسین(ع) که در صحرای کربلا به شهادت رسید گریستند.
مادران عزادار محرم در حالی که کودکانشان لباس سفید بر تن داشته و پارچه ای سبز مزین به نام حضرت امام حسین(ع) و حضرت علی اصغر بر پیشانی بسته بودند در صحن جامع رضوی گرد آمدند و با نوحه خوانی و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همنوا شدند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این باره گفت: همزمان با دهه کرامت امسال کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی با حضور خادم یاران افتخاری حرم مطهر امام رضا(ع) در محل مسجد صدیقی‌ها از مساجد موقوفی آستان قدس رضوی فعال شد و 40 هزار دست لباس نمادین حضرت علی اصغر برای این محفل تهیه و امروز در حرم مطهر رضوی توزیع شد.
حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: این مراسم یکی از بزرگترین گردهماییهای شیرخوارگان حسینی در جهان است و همزمان با پنج هزار نقطه در 41 کشور جهان در مشهد برگزار شده است.
وی گفت: همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی از ساعت هشت صبح با تلاوت قرآن کریم در صحن جامع آغاز شد و با اجرای گروه تواشیح و مرثیه سرایی و عزاداری ادامه پیدا کرد و در پایان برنامه نیز سوگندنامه این همایش روخوانی شد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.