طی این مراسم که در مجتمع آیه های مشهد و با بیان خاطرات دوران دفاع مقدس همراه بود عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس برای ما درسهای متعددی چون تکیه بر سنتهای الهی و پشتوانه مردم داشت که ما را در جنگ نجات داد.
محمدباقر قالیباف افزود: با این اصول موفقیتهای آن دوران را کسب کردیم لذا دشمن اگر ضعف ببیند بر ما می ‌تازد و با قدرت به پیش می‌آید پس نباید این ضعف را به آنها نشان دهیم. سرمایه گرانقدر کشور نیروی جوان است که باید قدر این نیرو و استعداد آن را بدانیم. همین نیروی جوان در زمان جنگ هشت ساله تحمیلی حضوری فعال داشت.
وی ادامه داد: امروز و در وضعیت کنونی منطقه آبستن حوادث و مشکلات امنیتی در آن حاکم است اما ایران در بستر امنیت و موضع دفاع قرار دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکل کشور را در دهه چهارم انقلاب اقتصادی توصیف و بیان کرد: هیچ دولتی به تنهایی توان حل مشکلات اقتصادی را ندارد.
وی گفت: باید در اقتصاد هم به مردم تکیه کنیم و به جای دست دراز کردن به سمت کسانی که دشمنان قسم خورده ما هستند ایمان به سنتهای الهی داشته باشیم اما این بدین معنا نیست که با دنیا حرف نزنیم. سخن گفتن و ارتباط برقرار کردن با دنیا شرط عقل است.
قالیباف افزود: مهمتر از جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای است که دشمن علیه انقلاب اسلامی آغاز کرده و با هدف کسب نارضایتی و سلب اعتماد مردم نسبت به نظام ، انقلاب، باورهای قرآن و رهبری صورت می گیرد.
وی ادامه داد: دشمنان با رسانه ها و سوار بر موج نارضایتیها و بخشی از ناکارآمدیها و بی‌تدبیریها هزاران دروغ و شایعه را می‌ سازند و ذهن مردم و جوانان را خراب می‌ کنند لذا مردم به عنوان پایه ‌های نظام و انقلاب باید بصیر باشند.
او گفت: در این شرایط ناامیدی بزرگترین گناه است. اجازه ندهیم عده ‌ای از بعضی ضعفها دستاوردی درست کنند تا اساس انقلاب اسلامی را مورد تهاجم قرار دهند. می ‌توانیم با این ظرفیتتهای اقتصادی کشور بر مشکلات فائق بیاییم. بخش عمده مشکلات ما ریشه در سوء مدیریت دارد و همه می ‌دانیم توانمندی این کشور بالا و مشکلات قابل حل است.
گردان روح الله لشکر پنج نصر سپاه قبل از عملیات والفجر 8 در زمستان سال 64 با فرماندهی شهید حسین فاضل حسینی تشکیل و بر اساس برآوردها حدود سه هزار نیرو عضو این گردان شدند. شرکت در رشته عملیات‌ والفجر، کربلای1، کربلای 5، کربلای 10، بیت المقدس 2، بیت‌ المقدس 3 و جزیره مجنون و تقدیم 209 شهید از افتخارات این گردان است.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.