علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی در شهرک صنعتی توس افزود: برای حفظ اشتغال و تولید استان، باید بخش خصوصی، بخش دولتی و دستگاه قضایی در کنار یکدیگر قرار گرفته و برای حل مشکلات اقتصادی کشور راهکار اندیشمندانه اتخاذ کنند.
وی اظهار داشت: دشمن در جنگ اقتصادی تمام ابزارها و توان خود را علیه ملت و نظام اسلامی ایران به کار گرفته است که از جمله محورهای این جنگ، جلوگیری از حصول درآمدهای ارزی برای کشور است.
استاندار خراسان رضوی گفت: این استان ظرفیت های خوبی برای توسعه مناسبات و مبادلات با کشورهای همجوار دارد لذا تجار باید با تقویت این ارتباطات، تا جایی که به تولید و تامین نیاز داخلی لطمه وارد نشود، برای توسعه صادرات اقدام کنند.
وی افزود: برای تداوم تولید، صادرات و تامین و انتقال ارز، بخش خصوصی باید راهکارها را شناسایی و در تعامل با بخش های دولتی نسبت به تسهیل امور اقدام کند.
رشیدیان اظهار داشت: پارسال 2 میلیارد دلار کالا از این استان صادر و 700 میلیون دلار کالا وارد استان شد که فاصله مقدار صادرات و واردات کالا نشان می دهد می توان با مدیریت این منابع نسبت به تامین ارز، تسهیل امور تجارت و تامین نیازهای مردم اقدام کرد.
وی گفت: باید بتوان بین تولید کننده، صادر کننده و وارد کننده ارتباط نزدیک و منطقی ایجاد کرد به گونه ای که بتوانند در تعامل نزدیک با یکدیگر نسبت به مبادله کالا اقدام کنند.
در این نشست مشکلات 12 واحد تولیدی و صنعتی استان بررسی و نسبت به حل آنها تصمیمات لازم اتخاذ شد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.