ابوالفضل انتظاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 30 پیمانکار و مشاور نیز در بیش از یک میلیون مترمربع زمین این شرکت در شاندیز و شهر افسانه ای کیش، فعالیت عمرانی، ساختمانی و تاسیساتی را بر عهده دارند.
وی اظهار داشت: علاوه بر این هایپرمارکت 22 هزار متر مربعی پدیده شاندیز و بیش از 130 واحد تجاری بزرگ مقیاس و 23 رستوران از مجموعه 40 رستوران کنار خیابان سنگفرش در این مجموعه فعال هستند.
وی گفت: به طور میانگین روزانه سه تا پنج هزار نفر از این مجموعه بازدید و خرید انجام می دهند و در روزهای تعطیل تعداد مراجعه کنندگان به مجموعه پدیده شاندیز به حدود 10 هزار نفر می ‌رسد.
وی ادامه داد: از آنجا که مجموعه یک منطقه گردشگری است برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری متناسب با مناسبت های ملی مذهبی نیز برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: تا کنون ستاد تدبیر و مجموعه هیئت مدیره و هیات عامل درگیر با حل مشکلات زیرساختی حقوقی، مالی، مجوزی، تغییر کاربری ها و راه اندازی پروژه ها و همچنین فعال سازی حوزه های تجاری و بازرگانی بوده است و خوشبختانه الان شرایط خوبی از این جهت با حمایت دستگاه حاکمیت فراهم شده است.
وی افزود: تا کنون مصوبه رسمی مبنی بر واگذاری کل یا جز پروژه و شرکت ها نبوده است البته ستاد تدبیر و به تبع آن مدیران پروژه آمادگی های لازم برای پذیرش سرمایه گذار در این خصوص را داشته اند، اما افراد واجد شرایط و دارای آمادگی پاسخگویی تضمین شده به سهامداران وجود نداشته است.
انتظاری گفت:برای تکمیل و ساخت چند ریز پروژه مانند پارک آبی، سرزمین سرگرمی ها ، پردیس سینمایی، بولینگ و بیلیارد با سرمایه‌گذاران مذاکره انجام و حتی تفاهم نامه هایی امضا شد، اما نوسانات ارز و ناپایداری های قیمتی بازار محدودیتی برای مذاکرات کاملتر و انعقاد قرارداد ایجاد کرده است.
مدیرعامل گروه شرکتهای پدیده شاندیز گفت: آخرین کارشناسی رسمی مجموعه از سوی کارشناسان منتخب دستگاه قضا در سال 1394 انجام شده است و مجموعه به حدود 90 هزار میلیارد ریال قیمت گذاری شده است.
وی ادامه داد: پس از آن برای ساخت و سازها ، پایان کار، عدم خلافی و مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری گرفته شده است، زیرساخت‌های پروژه اعم از آب فراوان مصرفی به میزان یک میلیون مترمکعب در سال و همچنین برق مصرفی به حدود 60 مگاوات تامین شده اس و علاوه بر این نرخ تورمی سالانه را نیز داشته ایم.
وی بیان کرد:به خصوص در چند ماه گذشته این نرخ تورمی در حوزه ساختمان قابل توجه بوده است بنابراین پیش‌بینی می‌شود که قیمت کارشناسی جدید بسیار بیشتر از قیمت قبلی است.
انتظاری اظهار داشت: در برنامه گروه شرکت های پدیده شاندیز است که برای شفاف سازی و اعتبار سازی مجموعه و همچنین رهایی شرکتها از ماده 141، کارشناسی و ارزیابی جدیدی با استفاده از مجوز مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 1397 انجام گیرد. بنابراین مقدمات ارزیابی و کارشناسی مذکور در حال انجام است.
وی گفت: البته به جهت وسعت پروژه و تنوع کاربری ها، کار ارزیابی سنگین و کمی زمان‌بر خواهد بود. ولی در هر حال بایستی قبل از پایان سال 1397 به انجام برسد.
7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.