آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در مشهد افزود: فلسفه نهضت سیدالشهدا (ع) طلب اصلاح در امور امت اسلام بود.
وی اظهار داشت: طلب اصلاح جامعه، یک ابزار اجرایی بیشتر ندارد و آن امر به معروف و نهی از منکر است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: قیام حضرت امام حسین (ع) یک حرکت مسلحانه نبود بلکه حرکتی برای طلب اصلاح جامعه بود و امام خمینی (ره) نیز 15 سال نظام ستمشاهی را دعوت به اصلاح کرد و در این مدت اجازه هیچ نوع قیام مسلحانه را نداد.
وی افزود: سوژه قیام سیدالشهدا (ع) نیز مردم بودند که نباید تن به ظلم بدهند و باید در برابر آن قیام کنند و حاکمیت ظالم را نپذیرند.
آیت الله علم الهدی اظهار داشت: براساس آیات قرآن کسانی که منکر را می بینند و نهی از منکر نمی کنند، مصلح نیستند بلکه مفسد هستند.
وی گفت: رفتار حضرت امام حسین (ع) مرز و حوزه موضوعی امر به معروف و نهی از منکر را مشخص کرد و حرکت سیدالشهدا (ع) همه بخش ها را شامل شده و یک قیام فرهنگی و شرعی به تمام معنا بود و به هیچ مرز و زمینه ای محدود نمی شد.

* سازماندهی بیش از چهار هزار طلایه دار معروف
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی هم گفت: در 27 شهرستان و 79 دستگاه از 83 دستگاه اجرایی استان، ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و تا کنون چهار هزار و 200 طلایه دار معروف و ناهی از منکر شناسایی و سازماندهی شده اند.
سید عبدالله ارجائی افزود: کمرنگ شدن فعالیتها و در آستانه تعطیلی قرار گرفتن فرهنگسرای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان تنها فرهنگ سرای تخصصی این حوزه یکی از مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.