ابراهیم نصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت سه میلیون و 34 هزار و 970 نفر از طریق راه آهن به این استان سفر کردند که علت افزایش سفر از طریق این ناوگان را می توان توسعه زیرساختهای راه آهن استان، ایمنی و نگاه ویژه دولت به این بخش عنوان کرد.
وی اظهار داشت: در مدت یاد شده 2 میلیون و 98 هزار و 653 نفر نیز به وسیله هواپیما به مشهد سفر کردند که دلیل کاهش آن نسبت به مدت مشابه پارسال را نیز می توان افزایش قیمت بلیت هواپیما و کاهش قدرت خرید مردم دانست.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: سهم ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس ، قطار و هواپیما در انتقال زائر و مسافر به این استان 51 درصد است که از این میزان سهم ناوگان جاده ای 24 درصد، ناوگان ریلی 16 درصد و ناوگان هوایی 11 درصد می باشد.
وی به سهم 49 درصدی خودروهای شخصی در سفر مسافران به خراسان رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: 73 درصد سفرها به این استان از طریق جاده انجام می شود که این هشداری به سازمانهایی همچون راهداری، پلیس راه و اورژانس است تا نسبت به ایمن سازی ، ارائه خدمات و حضور بیشتر در جاده ها اقدام کنند.
پارسال نیز دست کم 28 میلیون زائر و مسافر داخلی و خارجی به استان خراسان رضوی سفر کردند.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.