به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در دیدار با معاون ساخت و توسعه آزاد راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و‌ نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: استانی که در حوزه راه های روستایی سه هزار و 300 آبادی دارد که بیش از 2 هزار روستای آن دارای بیش از 20 خانوار است، در کل مسیرها نیازمند ارتقا می باشد.
وی اظهار داشت: توسعه مسیرهای جاده ای و ریلی منتهی به مشهد الرضا (ع) و نیز محورهای ترانزیتی استان از جمله ضرورت هایی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: امروز اقبال برای زیارت مضجع منور رضوی و سفر به مشهد روز به روز در حال افزایش است بطوریکه سال گذشته 30 میلیون زائر و مسافر به این استان سفر کردند.
وی افزود: با توجه به شرایط اخیر و افزایش تفاوت نرخ ارز و ریال، حضور گردشگران و زائران مسلمان خارجی بویژه عرب برای زیارت بارگاه منور رضوی رشد قابل توجهی دارد و در این میان افزایش نرخ بلیت هواپیما موجب گرایش مسافران و زائران به سفر از طریق جاده مسیر ریلی شده است.
رشیدیان اظهار داشت: توسعه ظرفیت های ریلی و اجرای باند سوم فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به دلیل حجم ترافیک و افزایش آلودگی های صوتی و هوا در مشهد از جمله ضرورت ها و پروژه های دارای اولویت استان است.
وی گفت: با توجه به اینکه مطالعات اولیه باند سوم فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد انجام و کلیات آن تصویب شده است این پروژه باید سریعتر به مرحله انتخاب پیمانکار رسیده و عملیات اجرایی آن آغاز شود.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه این استان گذرگاه مهم در حوزه ترانزیتی کشور محسوب می شود افزود: امروز بیش از 50 درصد ترانزیت ریلی کشور از مرز سرخس و حجم قابل توجهی از ترانزیت شمال – جنوب و شرق به غرب کشور از مرزهای خراسان رضوی از قبیل دوغارون ، لطف آباد ، سرخس و بخشی هم از باجیگران عبور می کند و با توجه به این حجم تردد و حفظ و افزایش این ظرفیت نیازمند بهبود، اصلاح و ارتقای مسیرها و جاده های منتهی به مرز هستیم.
وی اظهار داشت: علاوه بر آن پروژه های ریلی مهمی از قبیل برقی کردن قطار مشهد – تهران، قطار برقی مشهد – گلبهار – چناران، قطار مشهد گرگان، خط آهن خواف – هرات در این استان آغاز شده است.
وی گفت: تسریع و تکمیل این پروژه ها با توجه به افزایش روزافزون مسافر و ضرورت های توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه و استان های همجوار، بیش از هر زمان ضرورت دارد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه پیمانکاران استان در حوزه پروژه های عمرانی با وجود همه مسائل ، مشکلات و مطالبات با قوت و تلاش مضاعف به کار خود ادامه می دهند افزود: مسائل و مشکلات آنان را در سفر اخیر دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کردیم و امروز نیاز است بسته حمایتی از پیمانکاران در مقابله با تحریم ها سریعتر به نتیجه و اجرا برسد.
در این دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای تخصیص منابع و تامین اعتبار مورد نیاز برخی پروژه های دارای اولویت و مهم استان قول مساعد داد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.