محمد حسین روشنک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسئولان استان در زمینه مشکلات بخش تولید و تجارت آنچه در حوزه مسئولیتی آنها بوده، انجام داده اند و موفقیت های استان در حوزه برگزاری نمایشگاه های کالا، تردد هیات های تجاری و برقراری ارتباطات تجاری با کشورهای دیگر نتیجه همین تلاش ها بوده است.
وی اظهار داشت: اختیارات بسیاری از تصمیمات در حوزه تولید و تجارت به مدیریت های کلان کشور بازمی گردد و همین تصمیم گیری برای بخش های تجارت در هر منطقه، باعث بروز مشکلاتی برای تجار و تولیدکنندگان شده است.
وی گفت: مسئولان در مرکز باید اجازه دهند مجموعه کوچکی از هیات دولت در خراسان رضوی شکل گیرد و اختیاراتی به آنها داده شود تا مدیران استان در مورد مسائل آن تصمیم بگیرند که تصمیم آنها به دلیل شناخت بهتر کارسازتر خواهد بود.
روشنک افزود: بهتر است حاکمیت یا دولت سیاست های کلی و درازمدت را تعیین و اجرای آنها را به استانها واگذار کند تا در استانها در مورد نحوه اجرا یا رفع مشکلات احتمالی آنها تصمیم گرفته شود.
وی اظهار داشت: در حوزه تجارت خارجی در کشور دچار چندپارگی مسئولیتی هستیم به نحوی که بخشی از صادرات و واردات در حوزه بخش کشاورزی است اما تصمیم گیرنده در این زمینه سازمان توسعه تجارت است.
روشنک با انتقاد از تغییر یک شبه نرخ سود تسهیلات بانکی گفت: نظام پولی و بانکی کشور 40 سال است که به بهره های زیاد برای تسهیلات عادت کرده و اینکه یک شبه تصمیم به ترک این عادت گرفته می شود، تبعات بسیار برای اقتصاد کشور به همراه دارد.
وی افزود: تغییر وضعیت نظام پولی باید با برنامه و در درازمدت انجام گیرد، در کشورهای دیگر برای تصمیم گیری در این حوزه مدت بسیار تحقیق و تفحص می شود و اگر در باره کاهش یکباره بهره بانکی با فعالان و کارشناسان این حوزه گفت و گو می شد، نتایج بهتری داشت.
وی اظهار داشت: در چند سال اخیر و پنج ماه ابتدای امسال صادرات کالا از استان افزایش قابل قبول داشته و عمده ای از واردات کالا به این استان نیز شامل ماشین آلات، مواد اولیه بخش تولید و ملزومات این بخش بوده است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.