مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این مراسم گفت: کتابخانه عمومی در مساحت هزار و 500 مترمربع، زیربنای 378 مترمربع و هزینه شش میلیارد ریال در مجموعه رازی بخش مرکزی شهرستان جوین آغاز بکار کرد.
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: امروز علاوه بر توسعه فضای کتابخانه ها سرانه عضویت و افزایش کتابخوانی مهم است.
وی همچنین فضای مجازی را رقیب سرسخت کتابخوانی و مطالعه توصیف و بیان کرد: باید بمباران تبلیغاتی برای ترویج مطالعه و کتابخوانی صورت گیرد. برای ارتباط بیشتر مخاطبان با کتابخانه ها باید علاوه بر قرائتخانه، مطالعه و امانت کتاب این مکانها به فرهنگسرای اجتماعی، محل ارتباطات اجتماعی و برگزاری نمایشگاهها تبدیل شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: این نهاد متولی امور کتابخانه ها است لذا برای ترویج کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه همه دستگاهها، انجمن کتابخوانی شهرستانها و نهاد خانواده مسئولیت دارند و باید در این عرصه تلاش کنند.
وی همچنین به محدودیت اعتبارات دولتی اشاره و بیان کرد: توسعه فضای کتابخانه ها با کمک خیران پیگیری شده و نیز با راه اندازی کتابخانه ها سیار خلاء کمبود فضای کتابخانه ها برطرف می شود.
209 باب کتابخانه در استان 6.4 میلیون نفری خراسان رضوی دایر است. دو میلیون و 500 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه ها نگهداری می شود. جوین در فاصله 300 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.