مهرزاد حمیدی روز یکشنبه در همایش تجلیل از مدال ستارگان ورزش دانش آموزی خراسان رضوی در مشهد افزود: آموزش و پرورش خزانه سرشار استعدادهای ورزشی است که باید آنها را کشف کرد. مربیان تربیت بدنی در نظام آموزشی کشور دانش آموزان با استعداد برتر ورزشی را غربالگری می کنند.
وی ادامه داد: ورزش دانش آموزی اکنون به بلوغ لازم رسیده و می تواند در آینده موجب افتخار کشور ایران شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: دانش آموزان در خراسان رضوی موفق به کسب 132 مدال طلا، 98 مدال نقره و 127 مدال برنز مسابقات کشوری شده اند.
وی افزود: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جاکارتا با کسب 19 مدال طلا و 19 مدال نقر مقام نوزدهم آسیا را کسب کرد اگر ترکیب 132 مدال طلای دانش آموزان خراسان رضوی در این مسابقات کسب می شد ایران مقام چهارم آسیا را کسب کرده بود.
حمیدی استعدادهای دانش آموزان خراسان رضوی را در زمینه ورزش ستودنی توصیف و بیان کرد: کسب 132 مدال طلا به این معناست که نظام آموزشی خراسان رضوی برای آماده سازی تیمهای ورزشی دانش آموزان روانشناسی ورزشی غیرمحسوس انجام داده است.
وی ادامه داد: خزانه استعدادهای ورزشی کشور در نظام تعلیم و تربیت قرار دارد. 14 میلیون دانش آموز که از گذرگاه تعلیم و تربیت عبور می کنند در حقیقت همان استعدادهایی هستند که ورزش کشور باید برای شکوفاییشان برنامه ریزی کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: زمانی که ورزش کشور نسبت به ورزش دانش آموزی احساس بی نیازی کند ورزش ملی خشکیده می شود و زمانی که به این ورزش تکیه کند شکوفا خواهد شد.
392 دانش آموز از خراسان رضوی امسال به مسابقات ملی اعزام شدند که 357 نفر آنان مدال شامل 132 طلا، 98 نقره و 127برنز کسب کرده اند. خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار دانش آموز معادل 9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را دارد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.