هادی مهدی نیا روز یکشنبه در همایش 'آموزه های احیا و مرمت در هویت شهری، مرمت و احیای بازار فرش مشهد' افزود: در بازسازی بافتهای فرسوده عملکرد مثبت نداشته ایم که اگر این روند ادامه یابد شاهد زوال بافت های فرسوده مشهد خواهیم بود.
وی اظهار داشت: برای بازآفرینی بافتهای فرسوده شهری در کمیسیون عمران شورای شهر ساختار اجتماعی سازمان بازآفرینی شهری ایجاد شد که در نشست آتی شورای شهر به تصویب خواهد رسید.
وی گفت: با تاسیس این سازمان طی 2 ماه آینده، بافت فرسوده متولی مشخص پیدا خواهد کرد.
مهدی نیا افزود: همچنین در بودجه امسال شهرداری مشهد 20 میلیارد ریال برای 20 دفتر تسهیلگری در این شهر در نظر گرفته شده تا با فعالیت این دفاتر نوسازی بافتهای فرسوده تسهیل شود.
وی اظهار امیدواری کرد این اقدامات نقطه عطفی برای بازسازی بافتهای فرسوده مشهد باشد و خلاء حوزه بازآفرینی بافت فرسوده را پر کند.
وی گفت: بازار فرش مشهد نیز تنها بازار باقیمانده با سبک و سیاق سنتی در این شهر است که برای مرمت و احیای آن باید اقدام شود.
بازار فرش مشهد در خیابان شهید اندرزگو و نزدیک به باب الجواد (ع) حرم مطهر رضوی می باشد که در زمان شاهرخ تیموری همزمان با ساخت مسجد گوهرشاد ساخته شده و به عنوان یک اثر تاریخی در فهرستا آثار ملی به ثبت رسیده است.
مساحت بافت فرسوده مشهد 2 هزار و 292 هکتار است که برای هزار و 437 هکتار آن طرح نوسازی و بهسازی تصویب شده و پیشرفت فیزیکی نوسازی این بافت نیز حدود 26 درصد است.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.