رئیس اداره تبلیغات اسلامی خواف روز یکشنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اعزام 40 مبلغ در ماه محرم به نقاط مختلف این شهرستان خبر داد و گفت: این افراد علاوه بر مداحی در باره رشادتهای حضرت سیدالشهدا (ع)، زمینه های مشاوره خانواده و وقف از دیدگاه اسلام به سخنرانی می پردازند.
حجت الاسلام محمد زنگنه افزود: با توجه به اینکه خواف شهرستان تلفیقی اهل سنت و شیعه است، بر توجه مبلغان به اتحاد و همدلی، تبیین نقاط اشتراک و پرهیز از هر گونه مسائل تفرقه آمیز در سخنرانی ها تاکید شده است.
وی اظهار داشت: اهل سنت هم در برخی نقاط شهرستان خواف با شرکت در عزاداری ماه های محرم و صفر و دادن نذری رشادتهای حضرت امام حسین (ع) را ارج می نهند که این آیین باید به نماد وحدت و همدلی بین مسلمانان تبدیل شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد نیز گفت: 160 مبلغ و مبلغه برای تبلیغ فرهنگ و معارف دینی، تبیین فضائل و برپایی آیین عزاداری ماه محرم به نقاط شهری و روستایی این شهرستان اعزام شدند.
حجت الاسلام محمدرضا رحمانی افزود: مبلغان و روحانیون اعزامی علاوه بر این مسائل در زمینه های کاهش آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، مصادیق منکرات و احتکار و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به سخنرانی می پردازند.
حجت الاسلام هادی شکاری رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجستان هم گفت: 40 نفر مبلغ و مبلغه در آستانه ماه محرم برای نشر و ترویج فرهنگ و معارف عاشورایی و اسلامی به مناطق مختلف این شهرستان اعزام شدند.
شهرستانهای خواف ، بجستان و گناباد در مجموع با 280 هزار نفر جمعیت به ترتیب در 267، 278 و 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.