رحمت الله پورموسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود افزایش بی رویه قیمتها نه تنها هیچ اقدامی برای افزایش مستمری بازنشستگان انجام نشده بلکه مابه التفاوت مستمری فروردین ماه نیز هنوز پرداخت نشده است.
وی اظهار داشت: یک ماه پیش نامه ای به مدیر عامل تامین اجتماعی کشور نوشته ایم اما آنها گفته اند در شرایط فعلی، امکان افزایش حقوق وجود ندارد.
وی گفت: ماده 96 قانون تامین اجتماعی به صراحت می گوید در فواصل زمانی منظم که کمتر از یکبار در سال نیست با توجه به افزایش هزینه های زندگی، مستمری هم باید به همان نسبت افزایش یابد.
رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مشهد افزود: مستمری بیش از 60 درصد از بازنشستگان حداقل حقوق و مبلغ 12 میلیون ریال است که این مبلغ برای هزینه های 10 روز هم کفایت نمی کند.
وی اظهار داشت: همچنین با توجه به کهولت سن بازنشستگان و بیماری های مختلف، بیشتر این حقوق هم صرف درمان می شود.
پورموسی گفت: بازنشستگان 30 سال حق بیمه پرداخت می کنند که علاوه بر دریافت مستمری از نظر درمان هم دغدغه نداشته باشند اما امروز برای پوشش کامل بیمه ای خود هزینه بیمه مکمل نیز پرداخت می کنند و با این وجود نه پوشش درمانی کامل است و نه پرداخت تعهدات به موقع انجام می شود.
وی با بیان اینکه 130 هزار بازنشسته کارگری در مشهد حضور دارند افزود: در کنار مشکلات یاد شده هزینه اجاره مسکن هم باید اضافه شود که بخش زیاد هزینه ها را شامل می شود.
وی اظهار داشت: درخواستهای خود را از طریق نامه به مدیران تامین اجتماعی استان و کشور هم ارسال کرده ایم اما هنوز جوابی نداده اند.

* انجام تغییرات در دست هیات مدیره است
مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی هم در این باره گفت: مطالبی که رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مشهد مطرح کرده درست است اما تغییر آنها به دست هیات مدیره سازمان و در تهران انجام می شود و مراکز استانها تصمیم گیرنده نیستند.
سید محسن نظام خیرآبادی افزود: با توجه به اعتبارات و بودجه موجود می توان نسبت به تغییرات مد نظر اقدام کرد.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.