ابوالفضل مکرمی فر پنجشنبه شب در مراسم پایانی پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته و نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی در مشهد افزود: بوم گردی ها بازگشتی به گذشته می باشد که مورد توجه قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: در حوزه معماری دچار گسست شده و معماری خود را فراموش کرده ایم، معماری آپارتمانی متعلق به ایران نیست و در گذشته در یک خانه چند خانواده زندگی می کردند و کمتر خسته می شدند.
وی در باره نمایشگاه گردشگری نیز گفت: این نمایشگاه با نمایشگاه های دیگر متفاوت بود به خصوص که گروه های مربوط به هتل ها نیز در آن حضور داشتند.
مکرمی فر افزود: نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان های کشور، دفاتر خدمات مسافرتی و کشور های همسایه، شرکت های هواپیمایی و دیگر بخش های این نمایشگاه در کنار یکدیگر تداعی کننده شکوه و عظمت ایران در خراسان رضوی بود.
وی با بیان اینکه از 300 رشته صنایع دستی کشور فقط حدود 30 رشته منسوخ شده است اظهار داشت: هنرمندان صنایع دستی گسست بین گذشته و دوره معاصر را پرکرده و آن را برای نسل این دوره حفظ کرده و با خلاقیت و پشتکار آن را به روزرسانی نیز نموده اند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز با قدردانی از حضور هنرمندان ایران در این نمایشگاه گفت: در کنار نمایشگاه رویداد ملی شتاب دهی و شبکه سازی سوغات و صنایع دستی نیز انجام شد که مورد استقبال علاقه مندان و هنرمندان قرار گرفت.
محمد مطیع با بیان اینکه 176 غرفه در این نمایشگاه برپا شد، افزود: 28 استان، 13 شهرستان منتخب، 6 شهر جهانی، یک روستای جهانی و یک شهر ملی در این نمایشگاه حضور داشتند.
وی اظهار داشت: هنرمندان، فعالان برندها و تشکل های مختلف صنایع دستی مشهد نیز در 86 غرفه این نمایشگاه حاضر بودند.
پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته و نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی در مشهد که از 11 شهریورر ماه آغاز شده بود دیشب به کار خود پایان داد.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.