محمد سنجری روز چهارشنبه در سیزدهمین جشنواره تقدیر از تعاونیها برتر خراسان رضوی افزود: این تعداد تعاونی تازه تاسیس با سرمایه گذاری چهار هزار و 800 میلیارد ریال برای هفت هزار و 800 نفر در سطح استان اشتغال ایجاد کردند.
وی ادامه داد: از این حیث خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در سرمایه گذاری طرحهای تعاونی در هفته تعاون امسال به دست آورد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: هم اینک هفت هزار تعاونی فعال با سه میلیون و 200 هزار عضو، سرمایه گذاری سه هزار و 513 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 115 هزار نفر در این استان فعالیت دارند. از این تعداد 49 درصد تولیدی، 44 درصد خدماتی و هفت درصد تعاونی توزیعی هستند.
وی افزود: پارسال تعاونیهای خراسان رضوی 92 میلیون دلار صادرات داشتند. همچنین در این مدت پنج هزار و 810 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به 6شش هزار و 476 تعاونی در سطح استان پرداخت شد.
سنجری ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون هم 394 تعاونی جدید در بخشهای مختلف در خراسان رضوی راه اندازی شده و برای هفت هزار و 117 نفر فرصت شغلی فراهم کرده اند.
وی همچنین گفت: تاکنون دو هزار مرزنشین در خراسان رضوی در قالب تعاونی ساماندهی شده اند. همچنین 30 هزار ساعت آموزش طی یک سال اخیر به اعضای تعاونیها در سطح استان ارائه شده است. امسال هزار و 900 تعاونی نیز از خراسان رضوی برای حضور در جشنواره ملی و استانی 'معرفی تعاونیهای برتر' ثبت نام کردند که از این تعداد هشت تعاونی امتیاز لازم را در 25 گرایش بدست آورده و به جشنواره ملی راه یافتند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: از هشت تعاونی مذکور در جشنواره ملی معرفی تعاونیهای برتر که دیروز در تهران برگزار شد چهار تعاونی معرفی و تقدیر شدند. همچنین از بین 120 تعاونی که برای سیزدهمین جشنواره استانی قدردانی از تعاونیهای برتر خراسان رضوی امسال مورد ارزیابی قرار گرفتند 21 تعاونی انتخاب شدند.
رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: مردمی کردن اقتصاد مولفه نخست اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است. برای افزایش نقش مردم، کاهش نقش دولت در اقتصاد و رفع فقر باید تعاونیها توسعه یافته و تقویت شوند.
سیدحسین مجتبوی افزود: ساماندهی جوامع محلی از طریق تعاونیها میسر است و تعاونیهای تولیدی و توزیعی می توانند با سرمایه اندک مردم در محلات، فرآیند تولید را شتاب بخشند و مشکل اشتغال را حل کنند.
وی ادامه داد: توزیع کالاهای اساسی با قیمت دقیق عرضه از جمله نیازهای امروز است و در این میان تعاونیها مطمئن ترین و گسترده ترین شبکه توزیع به شمار می روند. هم اینک گرانی و توزیع کالا با قیمت واقعی مشکل مهم کشور است. بخش تعاون با برخورداری از گسترده ترین شبکه توزیع و مولفه جلب اطمینان مردم می تواند بهترین گزینه برای توزیع کالا باشد.
طی این جشنواره با حضور استاندار خراسان رضوی از تعاونیهای برتر استان تقدیر شد. 11 تا 17 شهریور هفته تعاون نامگذاری شده است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.