شهردار مشهد در این مراسم گفا: شهرها به ورودیهایشان زنده اند، وقتی یک زائر و گردشگر به شهری وارد می شود اگر ورودی شهر ساماندهی شده باشد احساس می کند که در این شهر باید اصول میهمان بودن را رعایت کند.
قاسم تقی زاده خامسی افزود: از چند ماه پیش برنامه ریزی شده ورودیهای شهر مشهد بازآفرینی شوند بطوری که زائران در بدو ورود به مشهد تفاوت این شهر را با دیگر شهرها احساس کنند.
وی ادامه داد: در بسیاری از کلانشهرها ورودیها از وضعیت نامناسبی برخوردارند اما در ورودیهای مشهد با اقدامات در دست انجام سعی می شود وضعیت متفاوتی داشته باشیم.
شهردار مشهد گفت: هم اینک در ورودی غرب مشهد محل مناسبی برای استراحت زائر وجود دارد، در بوستان غدیر هم تلاش شده محیط مطلوبی برای زائران فراهم شود، در ورودی مشهد از سمت فرودگاه هاشمی نژاد نیز اقدامات خوبی انجام گرفته و المانی که دهه 1360 در میدان پارک نصب شده به ورودی شهر در قسمت فرودگاه منتقل شده که به زودی افتتاح می شود.
وی افزود: میدان راه آهن مشهد حدود 10 سالی است با تلمباری از خاک بسته شده لذا برنامه ریزی صورت گرفته تا این میدان به صورتی که در شان زائرن و مجاوران بارگاه رضوی باشد ساخته و بهره برداری شود.
ایستگاه استقبال از زائر در ورودی مشهد از مسیر قوچان با حدود 25 هزار مترمربع مساحت به بهره برداری رسید. پلیس، راهنمای زائر، اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر از جمله دستگاههای خدمات رسان مستقر در این ایستگاه هستند. چای، آبجوش و واکس صلواتی، سرویس بهداشتی رایگان، نمازخانه، سوپرمارکت و راهنمای اسکان فرهنگیان از دیگر امکاناتی است که در این مجموعه وجود دارد. کلانشهر مشهد سالانه پذیرای حدود 30 میلیون زائر و گردشگر داخلی و خارجی است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.