علیرضا رشیدیان روز یکشنبه در حاشیه مراسم آغاز فعالیت دومین کتابخانه سیار خیرساز مشهد در جمع خبرنگاران افزود: زندگی بدون مطالعه عقب ماندگی از فرهنگ و زمان را به همراه دارد.
وی همچنین ائمه اطهار(ع) را بهترین الگو برای سیره و روش زندگی و مدیریت در جامعه توصیف و بیان کرد: باید در مناسبتهای مختلف در کنار جشنهای مذهبی ظرفیتی ایجاد شود که مردم به مطالعه در سیره و روش ائمه معصوم(ع) بپردازند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی گامی مناسب برای ترویج فرهنگ رضوی است.
وی در خصوص کتابخانه مرکزی مشهد نیز اظهار امیدواری کرد این کتابخانه دهه فجر امسال بهره برداری شود که البته تامین اعتبار لازم برای آن صورت گرفته است.
رشیدیان همچنین ضمن تبریک سالروز میلاد امام موسی کاظم(ع) گفت: این امام بزرگوار را به عنوان باب الحوائج و امام رحمت می شناسیم اما در حل و فصل حوائج مردم احساس مسئولیت نمی کنیم. در شرایط و زمان فعلی باید توجه ویژه ای به اقشار مختلف به ویژه اقشار ضعیف و دهکهای پایین داشته باشیم و با بسیج عمومی جامعه مدنی و افزایش مشارکت برای حل مشکلات مردم اقدام کنیم.
وی افزود: با انسجام و همکاری دولت، مجلس، قوه قضاییه و گروههای مدنی باید از شرایط موجود عبور کنیم. در ایم مسیر با بهره گیری از سیره ائمه اطهار(ع) جامعه زیبایی خواهیم داشت.
دومین کتابخانه سیار خیرساز مشهد که امروز فعال شد به ساکنان روستاهای واقع در حاشیه شهر مشهد خدمت خواهد کرد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.