حجت الاسلام علی اکبر سبزیان روز یکشنبه در مراسم استانی پایان جشنواره کتابخوانی رضوی در مشهد افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف احیاء امر اهل بیت(ع)، ترویج زیباییهای کلام اهل بیت و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از طریق سیره و منابع رضوی برپا شد.
وی ادامه داد: پارسال 70 هزار نفر و امسال 160 هزار نفر از خراسان رضوی در این جشنواره شرکت کردند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: تابستان امسال اتوبوس کتابخوانی در روستاها راه اندازی شد و کتابداران در اقدامی جهادی با حضور در روستاها قصه های رضوی را برای کودکان تعریف کردند و نقاشیهایی با این مضمون توسط کودکان کشیده و جمع آوری شد.
وی افزود: این جشنواره به سربازخانه ها نیز راه یافت و امسال استقبال سربازان از این جشنواره خوب بود.
حجت الاسلام سبزیان ادامه داد: سه هزار و 800 خانواده نیز در خراسان رضوی به صورت خانوادگی در این جشنواره شرکت کردند که اتفاق مبارکی است چون می تواند در کاهش آسیبهای اجتماعی موثر باشد. مشارکت دو هزار و 125 نفر زندانی و همچنین 15 هزار ارتشی نیز گام خوبی برای ترویج فرهنگ رضوی و فرهنگ کتابخوانی است.
وی همچنین گفت: طی هفته دولت امسال پنج پروژه مرتبط با کتابخانه ها نیز در خراسان رضوی افتتاح شد و امروز نیز کتابخانه سیار به همت انجمن خیران کتابخانه ساز شهرستان مشهد رونمایی می شود. این کتابخانه دومین کتابخانه سیار است که توسط خیران اهدا شده و مسیر فعالیت این کتابخانه حاشیه شهر مشهد است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: با اقدامات فرهنگی در دست اجرا شاهد رشد میزان کتابخوانی در استان هستیم.
فرشته سلجوقی افزود: مشارکت زنان در عرصه های مختلف همواره از دستاوردهای رشد تمدن اسلامی بوده و زنان در این عرضه نیز به خوبی ایفای نقش کرده و خواهند کرد.
وی به برگزاری مسابقه و آئین کتابخوانی تابستان 97 نیز اشاره و بیان کرد: این مسابقه در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور از 30 مرداد تا پنجم شهریور برگزار شد و در بخش فروش کتاب این استان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.
جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز کرد. در هشتمین دوره این جشنواره امسال هفت عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال در موضوع سیره امام رضا (ع) به مخاطبان عرضه شد. 10 نفر از خراسان رضوی در این جشنواره به عنوان برگزیده کشوری معرفی شدند.
209 باب کتابخانه در استان 6.4 میلیون نفری خراسان رضوی دایر است. دو میلیون و 500 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه ها نگهداری می شود.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.