محسن اسفندیاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون 40 تن زعفران خریداری و در بورس کالاهای کشاورزی خراسان رضوی فروخته شده است. پارسال در قالب خرید حمایتی زعفران 64 تن محصول تولیدی از کشاورزان این استان خریداری شده بود.
وی با امتناع از ارزش زعفران فروخته شده در بورس به دلیل تبعات آن در بازار، ادامه داد: فروش زعفران در بورس در چهار بخش شامل زعفران ممتاز رشته ای بریده(نگین)، زعفران رشته ای بریده ممتاز(سرگل یا سرقلم)، زعفران رشته ای درجه یک(پوشال مرغوب) و زعفران رشته ای درجه دو(پوشال معمولی) صورت می گیرد.
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی یکی از اقدامات خوب دولت و سازمان مرکزی تعاون روستایی را حضور در بازار خرید محصولات کشاورزی به صورت توافقی ذکر و بیان کرد: ایجاد تعادل نسبی در بازار، امنیت خاطر زعفرانکاران از فروش مطلوب محصول تولیدی و کمرنگ شدن تاثیر فعالیت واسطه ها در بازار زعفران از آثار مثبت ورود دولت به خرید این محصول است.
وی گفت: بر این اساس حضور سازمان تعاون روستایی در تنظیم قیمت محصولات کشاورزی بسیار حیاتی و موثر است.
اسفندیاری افزود: بر اساس پیش بینی، امسال نزدیک به 400 تن زعفران از مزارع سطح کشور برداشت می شود که سهم عمده آن متعلق به خراسان رضوی است.
پاییز پارسال 280 تن محصول از 84 هزار هکتار کشتزارهای زعفران خراسان رضوی برداشت شد. این میزان در سال پیشتر 256 تن بود. فعالیت در حوزه تولید زعفران در خراسان رضوی برای 131 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.