ابوالفضل مکرمی فر دیشب در مراسم پایانی نخستین استارتاپ گردشگری خراسان رضوی در مشهد افزود: استارتاپ یکی از فرصتهای توسعه گردشگری برای استان و کشور است. آنچه در خراسان رضوی باید رخ دهد این است که ایده های حوزه گردشگری با محوریت زیارت طراحی و اجرا شوند.
وی ادامه داد: دیگر کشورهای دنیا که داشته های اندکی دارند برای اندک داشته های خود ایده های زیادی مطرح می کنند و بر مبنای ایده های خلاقانه گردشگری را توسعه می دهند لذا ایران با پهنه گسترده تاریخی و فرهنگی و پیشینه و ظرفیتهای  بی نظیر درعرصه های تاریخی، فرهنگی و زیارتی می تواند منشاء ایده های خلاقانه قرار گیرد اما ایده های کمتری مطرح شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به آمار ایده هایی که روزانه در کشورهای توسعه یافته مطرح می شود اشاره و بیان کرد: در این زمینه بسیار عقب هستیم لذا باید از تمامی ظرفیتها و قابلیتهای استان بهره ببریم و به همین دلیل از ایده پردازان استمداد کمک داریم.
وی همچنیسن از حضور ایده پردازان در استارتاپها تقدیر و بیان کرد: از اندیشه های ایده پردازان در راستای توسعه گردشگری استفاده خواهد شد و امیداوریم در برنامه های بعدی ایده های بیشتری ارائه شوند تا ما را در توسعه گردشگری هدفمند کمک کنند و از ظرفیتهای فکری و انسانی دراین زمینه استفاده کنیم.
نخستین استارتاپ گردشگری خراسان رضوی طی روزهای هفتم تا نهم شهریور ماه با حضور 100 نفر در قالب 11 تیم و ارائه 45 ایده در مشهد برگزار شد. در پایان این برنامه هیات داروان 12 ایده برتر را انتخاب و معرفی کرد.
خراسان رضوی مقصد حدود نیمی از گردشگران خارجی ورودی به ایران است. مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان با بیش از 250 هزار نفر ظرفیت اقامت موقت و دائم سالانه میزبان میلیونها گردشگر داخلی و خارجی است. همچنین تاکنون هزار و 500 اثر تاریخی فرهنگی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده اند. این تعداد اثر شامل 930 بنای تاریخی، 471 تپه و محوطه تاریخی، 58 مورد میراث معنوی، 28 مکان رویداد انقلاب اسلامی، چهار اثر طبیعی و دو اثر منقول است. خراسان رضوی حدود 10 هزار محوطه، بنا و اثر دارای ارزش تاریخی دارد.
این استان همچنین با 90 رشته صنایع دستی دارای حدود 20 هزار هنرمند فعال در این حوزه است. 14 موزه و 22 مکان تاریخی و فرهنگی نیز در خراسان رضوی زیر نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند.
496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.