آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در مراسم جشن عید غدیر در حرم مطهر رضوی افزود: عید غدیر عید الله اکبر است و این یک تعریف احساسی و مبالغه نیست بلکه ریشه در عقاید ما داد.
وی اظهار داشت: در اسلام عیدهای فطر و قربان از اعیاد حقیقی هستند ولی عید بودن آنها بدون ولایت قابل تحقق نیست و روز عید غدیر، ولایت امیرالمومنین حضرت علی (ع) به عنوان نقطه تکمیل دین به مسلمانان ابلاغ شد.
وی گفت: اگر خداوند روز عید غدیر را برای ما قرار نمی داد، عید فطر و قربان نیز برای ما عید قرار نمی گرفت لذا عامل تحقق هر عید در اسلام عید غدیر است.
آیت الله علم الهدی افزود: زندگی اجتماعی اسلام پس از پیامبر اکرم (ص) با حضرت علی (ع) و جریان ولایت و رهبری ادامه یافت و امامت جریان انتصابی و انتخابی نیست بلکه جریان ساختاری است.
وی اظهار داشت: خداوند انسانهایی را برای امامت می سازد و حاکمیت، رهبری و مدیریت جامعه در دست عناصری است که خداوند آنها را برای امامت ساخته است.
وی گفت: در عصر کنونی نیز امام زمان (عج)، امام و رهبر جامعه هستند ولی از آنجا که به دلیل ماموریت جهانی سازی اسلام باید در غیبت باشند، مجتهد جامع الشرایط را به عنوان نایب خود و مرجعی برای مراجعات مردم قرار داده اند.
امام جمعه مشهد افزود: در حکومت اسلامی، مساله ولی فقیه و رهبری، وجود یک رهبر سیاسی در راس حکومت و دولت نیست بلکه رهبری قداست دینی دارد و حجت امام زمان (عج) است.
وی تاکید کرد: غدیر مبنای دینداری ما و به معنای اعتقاد به رهبری است که خداوند برای اسلام ساخته است.
در این مراسم سرود، همخوانی، مداحی و مراسم عقد اخوت کفشداران حرم مطهر رضوی برگزار شد.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.