قاضی حسن حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیشب در پی دریافت خبری از شهروندان مبنی بر برگزاری مجلس عروسی دختر 9 ساله و فاقد ولی با فردی با اختلاف سنی زیاد موضوع در دستور کار قضایی قرار گرفت.
وی گفت: با دستور قضایی تیم اورژانس اجتماعی و کلانتری به محل مراسم اعزام شدند و بزرگان خانواده عروس و داماد ملزم به حفاظت از دختر تا بررسی دقیق موضوع قانونی بودن و داشتن شرایط ازدواج دختر شدند.
او افزود: سرانجام دستورات لازم برای اعزام دختر به مراکز نگهداری بهزیستی تا اطمینان کامل از تامین مصلحت کودک صادر شد. باید توجه داشت که ازدواج کودکان زیر سن قانونی ممنوع بوده و دادستان به لحاظ رعایت حقوق کودکان با قانون شکنان در این زمینه برخورد می کند.
معاون سیاسی امنیتی دادستان مرکز خراسان رضوی در ادامه همچنین از دستگیری عامل مرگ رفتگر مشهدی خبر داد و گفت: این فرد دوم شهریور جاری در بلوار وکیل آباد با خودروی خود با یک رفتگر تصادف کرد که منجر به فوت کارگر زحمتکش شد اما راننده از محل تصادف متواری شده بود.
وی افزود: دیروز با تلاش شعبه 217 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد فرد متخلف شناسایی و بعد از تفهیم اتهام قتل شبه عمد، به زندان معرفی شد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.