افشین رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد آموزش فنی و مهارتی در مراکز دولتی و آزاد خراسان رضوی با هدف ارتقای توان مهارتی و کمک به تامین نیروی ماهر بازار کار انجام شده است.
وی ادامه داد: با توجه به انعطاف پذیری و گستره آموزشهای فنی و حرفه ای همه ساله در بخشهای مختلف از جمله زندان، پادگان، صنایع و صنوف، روستا، دانشگاه، کمپها و سکونتگاههای غیررسمی و آسیب دیدگان اجتماعی توسط بخش دولتی و خصوصی بالغ بر 120 هزار نفر آموزشهای مهارتی را در سطح خراسان رضوی فرا می گیرند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: براین اساس از سال 1392تاکنون در طول فعالیت دولت تدبیر و امید 660 هزار نفر در این استان آموزشهای مهارتی را دریافت کردند.
وی افزود: با توجه به ماموریتهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای یکی از مهمترین و شاخصترین اقدامات را در این مدت می توان انعقاد 68 تفاهمنامه همکاری آموزشی با دستگاههای دولتی، نهادهای عمومی و بخش غیردولتی برای ارائه آموزشهای مبتنی بر سفارش محوری و نیازسنجی در جهت ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد.
او یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در طول فعالیت دولت تدبیر و امید را راه اندازی نخستین مرکز آموزش تخصصی طراحی و تولید کفش ایران با همکاری سازمان صنعتی ملل متحد(یونیدو) در مشهد برشمرد.
رحیمی در ادامه با اشاره به لزوم همگامی با تحولات فناوری روز دنیا جهت شتاب امور، از توسعه مراکز سنجش مهارت الکترونیکی و ایجاد 19 مرکز در سطح خراسان رضوی خبر و ادامه داد: در همین جهت در دولت تدبیر و امید طرح صدور گواهینامه های مهارت الکترونیکی کلید خورد و در این چارچوب از سال 1394 تاکنون 166 هزار و 628 گواهینامه الکترونیکی در خراسان رضوی صادر شده است.
وی وضعیت شاخص ایجاد آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای در ابتدای آغاز کار دولت یازدهم را نیز 35 و وضعیت کنونی این شاخص را 171 اعلام و بیان کرد: ظرفیت اشتغال آموزشگاههای آزاد نیز در این مدت 105 به 513 نفر افزایش یافته است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی همچنین از مسابقات ملی مهارت به عنوان شاخصی از وضعیت هر استان یاد و بیان کرد: سال 1392 این استان در مسابقات ملی مهارت تنها یک مدال طلا کسب کرده بود اما این شاخص پارسال به هشت مورد رسید.
وی در ادامه برلزوم تجهیز و به روزرسانی کارگاههای آموزشی با توجه به تغییرات فناورانه، بر اهتمام سازمان آموزش فنی و حرفه ای نسبت به این مهم تاکید و بیان کرد: در این چارچوب طی پارسال 20 دستگاه خودرو برای بهره برداری آموزشی و تجهیز کارگاهی به خراسان رضوی تحویل و در کارگاههای مکانیک خودرو مراکز سراسر استان توزیع شد.
رحیمی گفت: همچنین 12 موتور آموزشی و هفت گیربکس آموزشی نیز در همین مدت در کارگاههای مراکز بکار گرفته شده است.
استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی دارای 52 مرکز دولتی و هزار مرکز غیردولتی آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای است.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.