دکتر جواد باذلی روز چهارشنبه به مناسبت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد تختهای فعال بیمارستانی در شهرستانهای گناباد و بجستان از 157 تخت در سال 1392 به 246 تخت در سال جاری افزایش یافت.
وی ادامه داد: با پیگیریهای دولت تدبیر و امید بیمارستان 320 تخته خوابی گناباد نیز با اعتبار هزینه 800 میلیارد ریال از پارسال فعال و این شهرستان به عنوان یکی از 44 نقطه مصوب برای استقرار اورژانس هوایی در سطح کشور انتخاب شد و اورژانس هوایی آن امسال به بهره برداری رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با توجه به موقعیت این شهرستان از نظر قرار گرفتن در جنوب خراسان رضوی و نقطه معین در زمان حوادث پیش بینی نشده، راه اندازی اورژانس هوایی آن به یکی از دغدغه های مردم و مسئولان در سالهای گذشته تبدیل شده بود.
وی افزود: با اهتمام دولت دوازدهم و استقرار یک دستگاه بالگرد BK117 به عنوان تنها بالگرد تخصصی و مجهز امداد و نجات و غیرنظامی، این مهم محقق شد و هم اینک تا شعاع 150 کیلومتری شهرستانهای گناباد، کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد، فردوس، خواف، بجستان، رشتخوار و مه‌ ولات را در جنوب خراسان رضوی و بخشهایی از خراسان جنوبی پوشش می دهد.
باذلی ساخت 9 خانه بهداشت و مرکز خدمات جامع سلامت، ساخت و تجهیز ساختمان کلینیک تخصصی ویژه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در مجموع به وسعت هفت هزار و 600 مترمربع و ساخت و تجهیز مرکز غربالگری سرطان و کلینیک سیار دندانپزشکی، خوابگاه دانشجویی و مجموعه ورزشی این دانشگاه دیگر اقدامات مهم دولت در بخش بهداشت و درمان هستند.
وی ادامه داد: همچنین تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد از 61 نفر در سال 1392 به 101 نفر در سال جاری افزایش یافت.
دانشگاه علوم پزشکی گناباد با دو بیمارستان علامه بهلول و آیت الله مدنی، 17 مرکز سلامت، 46 خانه بهداشت و 15 پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم در سطح شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی است.
130 هزار نفر از مردم در این خطه زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند. گناباد و بجستان به ترتیب در فاصله 287 و 278 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.